Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När är nästa uppgradering av MacBook?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Finns det någon tidsplan för när Apple beräknas uppgradera MacBook nästa gång?

För tillfället känns det lite meningslöst att sälja sin HP och köpa en MacBook med tanke på att den nuvarande konfigurationen lär ha någon månad på nacken.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-01-21 21:54

Som ALLTID med Apple, så berättar de inte innan. Det är buyersguide.macrumors.com som gäller. Köp när du behöver eller när du vill. Vänta kan man göra tills öronen ramlar av.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Finns det någon tidsplan för när Apple beräknas uppgradera MacBook nästa gång?

Grovt räknat kan du utgå ifrån att Apples produktcykel ligger på ett halvår. Det är ytterst sällan (men det har hänt!) som Apple uppdaterar en produkt tidigare än 6 månader från senaste uppdateringen. Det är däremot vanligare att det tar lite längre tid. Apple anger aldrig varför, men ofta kan det bero på att de vill vänta in en viss komponent som är viktig (en ny processor från Intel, t.ex.) eller bara tömma de existerande lagren först.

Som Bjarte tipsade om är Mac Buyer's Guide en utmärkt startpunkt, där kan man se att den senaste MacBooken kom den 8 november i höst. Det är bara två och en halv månad sedan, vilket betyder att en ny MacBook är minst 3 månader bort i alla fall (men jag ger inga löften, Apple kan vara nyckfulla ibland - men det stämmer faktiskt för det mesta).

Det är rimligt att tro att en ny MacBook dyker upp i april-maj i vår. Behöver man en MacBook nu ska man inte tveka att köpa tycker jag. Men har man inte bråttom kan man vänta in nästa modell, då får man dessutom 10.5 på köpet. Men det ska vägas mot glädjen av att ha en MacBook i 3-4 månader (minst).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-21 22:54

Köp. Den är grym. Jag har den nya svarta, oerhört nice!

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-01-22 10:53

I dagsläget skulle iaf jag köpa. En uppdatering ligger för långt bort, och i och med att Santa Rosa plattformen verkar vara försenad så blir det troligtvis bara en liten speedbump från Apples sida som inte är värt väntan. Ingen Core 3 duo, troligtvis inget snabbare grafikkort o.s.v.
Utan bara en ökning av hastighet och nåt litet mer typ..
Macbook är ju förberedd för 802.11n (draft iofs, men ändå) och det var väl det jag såg fram mot mest i Santa Rosa, för min del.

Som alltid, om du behöver en dator nu, köp. Finns inga tecken på en ny uppdatering inom de närmaste månaderna. Om du vill vänta, gör det, men man kan vänta i evighet, för det kommer alltid något nytt.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-22 11:30

Om det inte brinner i knutarna kan det vara värt att vänta till Leopard släpps så att du får det med Macbooken.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-01-22 17:43
Ursprungligen av Smirf:

Om det inte brinner i knutarna kan det vara värt att vänta till Leopard släpps så att du får det med Macbooken.

Det är väl i princip det enda vettiga argumentet för at vänta. Att slippa köpa Leopard är ju inte helt fel.

1
Bevaka tråden