Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel med nyckelring?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-01-12 13:31

När jag via systeminställningar går in på .Mac så får jag detta meddelande,

Citat:

Fel med nyckelring.
Det uppstod ett problem när du skulle spara till nyckelringen. Försök igen eller kontrollera nyckelringen från programmet Nyckelhanterare. Fel: -2147415734.

Jag kan inte göra några ändring i .Mac och det är låst. Tvungen att Tvångsavsluta systeminställningar.

Den sparar naturligtvis ej några lösenord m.m.

Har kört Nyckelringsreparationen, Diskwarrior, skivreparation.

Någon som har någon Idé?

  • Medlem
  • Aneby
  • 2007-01-21 20:26

.Mac - Nyckelring

Jag provade .Mac under gratisperioden, vilken gick ut i början av januari. Hela tiden så har jag plågats av diverse upp-poppande fönster där mitt lösenord till nyckelringen efterfrågas.

"De" som frågar dotMacTranslater , dotmacsyncclient , MirrorAgent ,
dmnotifyd.

Har provat med att flytta ett par av dess till papperskorger med resultat att de slutat poppa upp.
DOCK det största problemet är att macbooken har blivit långsammare och badbollar alltför ofta. Jag sätter det i samband med .Mac avslutandet.

Någon som har något uppslag? Installera om - är ju alltid ett alternativ.

birkar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-18 16:12

samma problem här. 10 dagar kvar men måste säga att jag e lite beroende nu av egentligen bara bookmark & mailprefs synken

men fanken, alla dessa password dialoger som kommer titt som tätt. huuur blir man av med dem. inte ett pip på apple/support, på discussions många med samma problem men ingen lösning.

att deleta hela nyckelringen känns ju sådär, man har ju ett 40-tal andra grejjor som man inte vill ta bort. tror iofs inte det skulle hjälpa ändå...

tips nån?

1
Bevaka tråden