Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-20 16:41

Har fått fel några gånger senaste timmen då FF försökt ladda hem search.php istället för att få en sida, relaterat till uppgraderingen?

Har även tagit stopp när jag ska skriva inlägg också, kommer till en blank sida och måste göra en refresh för att inlägget ska komma fram.

Ursprungligen av Arete:

Har även tagit stopp när jag ska skriva inlägg också, kommer till en blank sida och måste göra en refresh för att inlägget ska komma fram.

Ja, jag har märkt det också. Två saker faktiskt:

1) En blank sidan när man ska svara.
2) Ajax-funktionen för att snabbsvara i en tråd bara snurrar i oändlighet utan att få iväg något.

Händer inte varje gång.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-21 00:48

Skrev om det här i buggtråden, men det är sjukt jobbigt, kan ju för f*n inte posta inlägg.

Har noterat felet - vi söker som tusan efter vad som kan vara fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-21 11:05

Den moderator som så småningom får tid kan väl radera mina inlägg om betygssystemet, jag lyckades med en trippelpostning, och det går inte att radera dem! Trippelpostningen beror på det straxovan diskuterade problemet!

Vänligen, Ylan

Citat:

Har även tagit stopp när jag ska skriva inlägg också, kommer till en blank sida och måste göra en refresh för att inlägget ska komma fram.

Samma med Safari 2.0.4

Problemet gäller nog alla webbläsare - det måste vara någonting som uppstod när vi gjorde uppdateringar igår. Jobbar på det just nu!

Ursprungligen av Björnström:

Problemet gäller nog alla webbläsare - det måste vara någonting som uppstod när vi gjorde uppdateringar igår. Jobbar på det just nu!

Det är lugnt... Stressa inte sönder den fina söndagen nu.

Även om ni gör ett svar i en tråd och får en vit sida kan mycket väl inlägget ha lagts till korrekt i databasen, det gäller åtminstone vid de tillfällen jag råkat ut för problemet.

Händer mig varje gång nu. Omladdar jag sidan får jag upp ett "duplicate".meddelande... Oavsett browser.

Det är något väldigt skumt som pågår men jag har ett par ledtrådar

Tror vi ska nergradera till RC6, den lirade helt enkelt bättre.

/M

Testar om det blir problem nu

Nu ska vi se!

Nu lirar det! vBSEO RC8 var boven!

/M

  • Medlem
  • 2007-01-21 11:37

testar

  • Medlem
  • 2007-01-21 11:38

funkar.

Testar om jag får vit sida.

Sjukt irriterande fel kan jag lova - vi försöker hitta vad det är som orsakar felet.

  • Medlem
  • 2007-01-21 12:10

Problemet finns fortfarande kvar.

Det uppstod igår när cacheningen slogs på vad jag vet.

Vi har nu (12:11) gått tillbaka till gårdagens konfiguration utan cache.

  • Medlem
  • 2007-01-21 12:15

Mycket bisarr bugg det hela.

Det verkar lira bättre nu va? *håller tummarna*

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-01-21 12:25

Verkar fungera ja.

Väldigt skumt fel. En av servrarna kör APC PHP Cache sedan mer än ett år utan problem. "Vita sidor felet" uppstod när vi aktiverade det på resterande maskiner.

Vi är inte ensamma:
http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?t=192750

En ledtråd här:
http://timesync.gmu.edu/wordpress/?p=279

Enda skillnaden i setup mellan den fungerande och icke-fungerande konfigurationen är att en kör PHP Entropy 5.1.4 release 3 och den andra release 5 (den senare lirar ej).

Felet är löst efter uppdatering till PHP 5.2.2 och kraftigt ökad tilldelning av RAM till PHP-processerna. Vi har 3GB per server och frågan är om det räcker i fortsättningen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-20 23:40

Efter dagens "prestandalyft" så funkar det skitdåligt för mig att posta inlägg med Safari. Får hela tiden klippa ut texten, ladda om sidan och klistra in på nytt för att komma runt den badbollsliknande "timern" som väntar på respons från servrarna.

  • Medlem
  • 2007-01-20 23:50

PF: Ah, du har också märkt det? Jag har samma sak, fast med IE6. Får hela tiden göra reload för att postningar skall "bita", dvs att det verkligen skall postas. Jag trodde det var något märkligt med min burk eller nätkoppling...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-20 23:57

Snö i maskineriet? Ja, ärligt talat, man blir ju smått knäpp på sånt här. Tänk att snacka i en telefon där man var tvungen att säga om allt fem gånger för att mottagaren skulle höra.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-21 03:28

Har upplevt samma problem med att skriva inlägg som PF och jgb. Nåt med prestandafixarna som buggar måntro?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-21 09:29

Efter prestandauppdateringen har jag börjat få en massa sådana här meddelanden:

"This forum requires that you wait 30 seconds between posts. Please try again in 29 seconds."

Detta trots att jag inte har gjort några inlägg alls innan eller åtminstone inte inom de senaste 5-10 minuterna.

PS
Nu fick jag det igen när jag försökte skapa detta inlägg.

1
Bevaka tråden