Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootcamp fungerar inte, kan ej installera winxp

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-19 19:24

Min nya macbook vill inte installera xp hur jag än gör :/ all den senaste firmware,n är installerad och nu har jag testat att starta XP installationen med 3 olika dvd skivor :s.

Den lyckas ej boota från skivan och hänger sig totalt i mac starten vilket resulterar i en vit skärm.

Någon som har nån aning om hur jag kan lös adetta?

Följde du Bootcamp installations instruktionerna i detalj? Det finns ett par ställen där man kan ställa till det ordentligt om man inte gör rätt. Man man formatera sin Mac partition bl.a.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-20 21:27
Ursprungligen av bjelkeman:

Följde du Bootcamp installations instruktionerna i detalj? Det finns ett par ställen där man kan ställa till det ordentligt om man inte gör rätt. Man man formatera sin Mac partition bl.a.

Rätt version av XP har jag men nu gjorde du mig lite osäker med formateringen Ska kolla på det strax tack för tipset.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-20 16:46

Har du rätt version av XP? Det krävs antingen Home Edition eller Professional Edition och måste innehålla Service Pack 2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-20 21:47

Partitionerade med 32GB och satte in min windows xp sp2 disc... samma problem :/.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-20 22:14

Skriv ner de steg som du gått igenom i ordning så är det lättare att se om du gör något fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-21 01:53

Det är inte särskilt många steg :s

1. jag laddar hem bootcamp från apples hemsida
2. jag kollar efter att jag har de senaste uppdateringarna osv
3. jag bränner en mac driver cd
4. jag partitionerar min 200gb hårddisk så att windows partitionen är 32gb
5. jag sätter i winxp dvd,n och väljer att starta windows xp installationen i bootcamp
6. datorn rebootar och försöker läsa från skivan men där låser sig allt.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-21 09:17

Det verkar som det är fel på din WinXP skiva.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-21 13:44

Jag tror inte det är problemet :/ Jag har testat ett par olika nu.. även en home edition.

Kan det kanske vara något galet med cd-läsaren?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-21 17:47
Ursprungligen av Pixels:

Jag tror inte det är problemet :/ Jag har testat ett par olika nu.. även en home edition.

Kan det kanske vara något galet med cd-läsaren?

Det är naturligtvis en möjlighet.

Själv har jag precis installerat om XP efter att ha formaterat om till FAT32. Hade NTFS tidigare men ledsnade på att det inte går att skriva till den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-21 21:18

Jag får ta och installera lite andra program genom cd,n.. dock kan jag ju spela dvd filmer :/...

1
Bevaka tråden