Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail.app: Korrupt e-post stoppar hämtning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-01-17 18:00

På sistone har jag råkat ut för det två gånger. Korrupta e-postmeddelanden som servern markerar med storleken "0 Kb" stoppar hämtningen ner till Mail.app. Jag har löst det genom att markera inboxen, klickat kringla + i, nu ser man alla e-postmeddelanden som ligger på servern. Listar man efter storlek (stigande) så ser man vilka som är på "0 Kb" och kan då raderas manuellt. Efter detta så hämtas alla e-postmeddelanden ner igen som normalt.

Men hur kan detta undvikas i framtiden? Är detta ett nytt problem?
Möjligtvis kan man sätta en regel på webbhotellets e-post-server, men problemet verkar ligga lokalt i Mail.app.

Korrumperade mail som hindrar nedladdingen - det är det man har webbmail till, gå in i den och radera mailet.

  • Medlem
  • 2007-01-20 10:33

Som jag beskrev går det att se e-post som ligger på servern, med hjälp av Mail. Problemet är hur detta undviks i framtiden då man inte märker att något är fel förrän man inser att man inte fått e-post under en viss tid.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2007-07-16 13:14

Liknande saker råkade jag utför för ett par veckor sedan. En liten batch med korrupta mejl gjorde att Apple Mail hämtade samma filer om och om igen.

Jag gick in via webmailen och tog bort rubbet och ett nytt problem uppstod - ett gäng junk-mails har parkerat sig i in-boxen. Mail funkar utmärkt i övrigt och jag kan redera dessa junkmajlfiler, men de dyker upp igen så fort jag byter mapp i mail och återvänder till in-boxen.

Kommandot Bygg om" har jag kört ett par gånger. Cocktail har jag kört - ingen skillnad - mailen ligger kvar. Tänkte prova med DiskWarrior senare i vecka så får vi se.

Några kloka tankar kring detta?

  • Medlem
  • 2007-07-16 14:39

På jobbet får vi mail ibland som kräver lösenord. Har man markerat mailet i listan är det omöjligt att ta sig förbi det mailet då man hela tiden kommer tillbaka till lösenordet trots att man väljer avbryt.
Eftersom vi har POP-mail går det inte att fuska med webmailen. Förslag på lösning?

1
Bevaka tråden