Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Monitor på Blocket

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På Blocket hittade jag en 17" Apple Studio Display som jag bjöd 350 kronor för, fick då svaret "Du får nog köpa den hos någon annan, Tackar för ditt skambud. Köp en ny istället. Hej då!"

Till saken hör att denna monitor för ADC slutade tillverkas för 7 år sedan, ja om man kollar hos http://www.everymac.com/ - min fråga är - var jag taskig då jag lade ett sådant bud, har svårt att förstå säljaren reaktion då han uttryckligen bad om bud på de olika saker som han har ute till försäljning.

OM nu någon i närheten av Göteborg & Borås skulle ha en sådan fräsh monitor så kan ni gärna skriva en rad till mig...

  • Oregistrerad
  • 2007-01-19 18:20

Sådana har jag sett flera annonser på där de haft priser på mellan 500 och 600 kronor. Sedan finns det även de som på allvar tror att man fortfarande kan ta 10000+ kronor, men de blir å andra sidan aldrig sålda. Jag tycker att priset låter rimligt, men du kan ju svara och fråga vilket pris han/hon har tänkt sig.

Förvisso men jag är grinigt principfast mot folk som ger griniga svar... känns betydligt bättre att vara förvissad över att dom förr eller senare tvingas sänka priset om prylarna ens ska kunna säljas. Håller med dig, är lite pinsamt att se de som tror att man kan hålla priser på macprylar omotiverat högt när det finns många andra valmöjligheter. Hade just denna monitor varit ägd av ett företag så hade den nu varit helt avskriven.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-19 19:22

Samma sak hände mig när jag skulle köpa en bil, en fin Citroën. Säljaren tyckte att jag gav honom ett skambud, vilket det på intet sätt var. Men till slut, efter flera veckor, fick han gå ner till exakt den nivå jag hade lagt mig på... Saker är bara värda det köparna är beredda att betala.

  • Medlem
  • 2007-01-19 21:01

Jag sålde en platt 17" apple display för samma pris för två år sen och tyckte att det var i överkant. Får han 350:- är han en bra säljare. Och Mondo har rätt, precis där marx hade fel. Finns det ingen köpare är varan värd exakt noll.

Ursprungligen av bing:

Jag sålde en platt 17" apple display för samma pris för två år sen och tyckte att det var i överkant. Får han 350:- är han en bra säljare. Och Mondo har rätt, precis där marx hade fel. Finns det ingen köpare är varan värd exakt noll.

Inte riktigt kan man inte sälja en vara så kanske man kan panta eller hyra ut den..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-19 21:55

Marx hade fel om mycket. Till exempel var han antisemit trots att han själv hade judiska föräldrar. Märklig man. Därmed vill jag inte säga att hans tankar om ekonomisk historia är ointressanta.

Jag har för mig att jag såg en exakt sån monitor på mactorget.nu för nån vecka sen för 400:-
Jag tycker budet verkar helt vettigt.
Det verkar rätt uppenbart att killen är en dålig säljare, han borde väl i alla fall ha förklarat varför han tyckte den var värd mer och i bästa fall sökt en kompromiss, eftersom han tyckte ditt bud var fyllt av skam.
Dom där poppar upp lite då och då, så du kan nog hitta en annan rätt snart, till ett vettigt pris.

Ursprungligen av Mondo:

Marx hade fel om mycket. Till exempel var han antisemit trots att han själv hade judiska föräldrar. Märklig man.

om detta tvistar de lärda

Olle, vad ska du med en sån där skärm till då, om man får fråga? Är det inte bättre att köpa en ny istället eftersom en gammal & använd skärm brukar tappa skärpan?

Ursprungligen av apple4ever:

Olle, vad ska du med en sån där skärm till då, om man får fråga? Är det inte bättre att köpa en ny istället eftersom en gammal & använd skärm brukar tappa skärpan?

Av den enkla anledningen att jag tycker att den är snygg och att jag tycker att den kan få vara en reservskärm... fast det blir iof lite väl dyrt när man måste koppla till en bildskärmsadapter... får se, kanske lika bra att låta bli

Ursprungligen av Olle@mac:

Av den enkla anledningen att jag tycker att den är snygg och att jag tycker att den kan få vara en reservskärm... fast det blir iof lite väl dyrt när man måste koppla till en bildskärmsadapter... får se, kanske lika bra att låta bli

Visst är den vacker, men låt inte ett utseende lura dig
Vill du ha en reservskärm så råder jag dig att köpa nåt annat, genom www.prisjakt.se så kan man hitta en hel del, såg en 17" ViewSonic för ca tusenlappen.

http://www.blocket.se/vi/10630563.htm?ca=11_s
den här killen har 800:- som prisidé men inbjuder till budning, så prova där!

Ursprungligen av martin wijk:

http://www.blocket.se/vi/10630563.htm?ca=11_s
den här killen har 800:- som prisidé men inbjuder till budning, så prova där!

Host harkel - det är den killens annons som jag åberopar i trådens inledning och han tyckte att 350 kronor var ett skambud, trist för som sagt vad - han BAD om bud....

dude, det är en crt.

Ursprungligen av Alejandro:

dude, det är en crt.

Ja, och...?

Försökte han seriöst få ut 4000 för den där?
Man får en 20' alu Cinema Display för 5000 på Blocket, och han vill ha 4000 för en crt-monitor på 17'!?

Nejdå, tidigare fanns det en äldre PB Titanium tillsammans med skärmen och det tillsammans med skärmen som var det som han begärde 4.000 för - det ser alltid lite konstigt ut när man ändrar priset, så 800 är vad han försöker få ut för den.

Jaha. Då förstår jag.

När vi ändå är inne på värdering av skärmar, passar jag på att låna tråden lite. Jag har en Lacie Photonvision 19", som på grund av den låga upplösningen (1280x1024) mest bara står där, avstängd och bortglömd. Köptes för två år sen, väldigt sparsamt använd senaste året. Vad kan man få ut för en sån vid försäljning?

Jag kan ge dig en hundrign

100 kronor bjudet

men allvarligt, kan man få ut mer än 3500, eller ska man vara glad om man får ut ens det? har för mig jag köpte den för 5500, haha.

Ursprungligen av mysmartin:

men allvarligt, kan man få ut mer än 3500, eller ska man vara glad om man får ut ens det? har för mig jag köpte den för 5500, haha.

Jag tror inte att du får ett öre mer än 2000:- för dne i dagsläget

Lyckades få 3000, en stark insats i sammanhanget. Nu kom helt plötsligt en Apple Cinema Display 23" mycket närmre

1
Bevaka tråden