Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur varm blir din Intel mini?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-10-29 20:04

Skulle vilja veta hur varma era Intel-minis blir. Använd tex CoreDuoTemp för att kolla temperaturen: http://macbricol.free.fr/coreduotemp/ . Min mini surrar lite och det uppfattar jag som mycket störande! Drifttempen på min burk ligger på cirka 44-51 grader. Hur varma blir era? Samt, vet någon vid vilken temp fläkten startar?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-29 21:55

Jag har min 1.66:a som mediacenter så jag har den ju vid TV:n ett par meter bort. Dock upplever jag den som knäpptyst verkligen, i den situationen. Om jag kryper ner på golvet och lägger örat mot hör jag visserligen ett litet surrande, men jag tror inte fläkten kör eller så snurrar den väldigt långsamt. Tempen är som din ungefär.

Skrev en liknande tråd igår. Om att min nya mini surrar och är lite störande. Min temp ligger på ca 53 grader just nu.

Av vad jag har förstått så roterar fläktarna konstant på minst 1500 rpm? Någon som kan bekräfta detta?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-30 12:06

Jag har en Mini Core duo 1.66ghz som håller sig mellan 53-58. Fläktarna snurrar konstant så man hör ett litet surr. Som är inte är speciellt högt. Men tillräckligt högt för att jag ska störa mig på det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-30 17:46
Ursprungligen av johnor:

Jag har en Mini Core duo 1.66ghz som håller sig mellan 53-58. Fläktarna snurrar konstant så man hör ett litet surr. Som är inte är speciellt högt. Men tillräckligt högt för att jag ska störa mig på det.

Vi har en likadan mini och den ligger också på ungefär samma temp. Fläkten hörs också lite grann men den står under skrivbordet så det stör inte så mycket. Men visst, den kunde vara tystare

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-10-30 19:42
Ursprungligen av nilrog:

Vi har en likadan mini och den ligger också på ungefär samma temp. Fläkten hörs också lite grann men den står under skrivbordet så det stör inte så mycket. Men visst, den kunde vara tystare

Ja, jag måste erkänna att man blir lite bortskämd med Mac.:) En pc som hade samma ljudnivå skulle ju vara exceptionellt tyst. Åtminstonde med samma prestanda.

Men jag funderar på att ställa den under skrivbordet med. Undrar om det går att få tag fästen till mac mini här i sverige.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-11-01 11:29

Min är i skrivandes stund 78°C Processorn är just nu 97%
Det låter faktiskt inte så himla mycket från fläkten.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2006-12-31 16:37

Min ligger på ca 51 C när jag bara surfar.

Nu sitter jag och packar upp filer och då ligger cpun på 58 C samt 24 % jobbar cpun.

Hur mycket klarar igentligen Minin ?

Min (1.66) brukar ligga på runt 55 grader när jag bara har musik och webbrowser igång. fläkten har nog aldrig varit under 1500rpm någon gång som jag sett iaf så det är mycket möjligt att den inte går lägre än så. Jag har min mini precis bredvid tv'n så jag hör den i stort sett inte alls utom när det är helt tyst. En polare som precis köpte en ny pc bara försedd med så tysta grejjer som möjligt med ljudissolerat chassi etc. låter typ lika mycket/lite hur man nu vill se på det så jag klagar inte

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-01-17 22:26

Jag har uppgraderat till C2D och tempen ligger på 61 grader vid surfande. Har dessuom justerat fläkten med fancontrol

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2007-01-18 01:16

Min 1.5 core solo ligger runt 60c vid nomal surf med fläkten på 1500rpm.

Men jag andväder smcFanControl och skruvar upp fläkten så det blir lite svalare i burken. sjunker ganska mycke av att bara höjja ett par hunda rpm och det låter inte så mycket mer. vill ha min dator sval

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-01-18 16:37

Min Mini Core Duo ligger nu på 52 grader och fläkten på 1502 med Entourage och Firefox igång. Knäpptyst - nästan.

Som de flesta andra scorar jag också ca 52 +/- 2 grader vid normalt användande, dvs surf, iTunes, Adium
Som högst kan jag skryta med att ha toppat ca 82 grader, då med DivX updater som låg och belastade processorn med 100 % i nån timme (utan framgång )

Vid vanlig surfning överstiger min processor sällan 45 grader och fläkten har jag aldrig hört. Stor skillnad mot min gamla Mini G4!

1
Bevaka tråden