Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdaterad skärm till IMac 20´?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag tänkte köpa en ny IMac och är lite osäker på om jag ska köpa 20´eller 24´tums versionen. Skärmen på 24 tummaren är grymt mycket bättre än på 20 tummaren. Vet någon utav Er om MAC kommer att släppa en uppdaterad 20 tummare med samma grafikkort och skärmkvalité som på 24 tummaren. Tycker att det är lite för mycket att betala 5000 extra för 24 tummaren.
med vänliga undringar
Sirdiealot

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-18 23:38

Standardsvaret på denna frågan är att det finns ingen som vet förutom de på Apple. iMacen uppdaterades senast i september med Core 2 Duo och befinner sig mitt i produktcykeln. Det finns andra modeller i sortimentet som troligen kommer uppdateras före iMacen, så det kommer sannolikt inte någon uppdatering inom de närmsta två månaderna.

Varför är 24 skärmen grymt bättre?? på vilket sätt??

Jag har imac 20" wide och är mkt nöjd.

Till Rickard.v
24 skärmen har en mycket starkare och klarare bild. Jag var inne och kollade på skillnaden idag igen och måste erkänna att jag fortfarande tycker att skillnaden fortfarande är stor. Enligt killen i butiken så är det helt enkelt ett bättre grafikkort samt en ny´och bättre standard på 24 skärmen. Han tror att 17 och 20 tums versionerna på IMac kommer att uppdateras i April men då med fokus på prestanda och eventuellt inte på skärmen. Kan vara ett försäljningstrick dock.

Ursprungligen av Sirdiealot:

Hej
Jag tänkte köpa en ny IMac och är lite osäker på om jag ska köpa 20´eller 24´tums versionen. Skärmen på 24 tummaren är grymt mycket bättre än på 20 tummaren. Vet någon utav Er om MAC kommer att släppa en uppdaterad 20 tummare med samma grafikkort och skärmkvalité som på 24 tummaren. Tycker att det är lite för mycket att betala 5000 extra för 24 tummaren.
med vänliga undringar
Sirdiealot

Håller HELT med dig tycker 20" iMac lider lite av den grågrynighet MacBook Pro har. Hade två stycken Pro och skärmen är ju helt kass grynig osv. nu har jag en MacBook som har en fruktansvärt fin skärm faktiskt otroligt klar och skarp dock inte samma fina betraktningsvinkel som Pro.

Det skiljer väl mindre än 5000 det ingår väl mer saker i en 24" bättre grafik osv.?

Dock tycker jag att det är en otrolig skillnad i storlek mellan 20 och 24. Skulle fan kunna betala 7000 extra så otroligt stor och skarp bild på 24".

Men det är bara vad jag tycker så:)

24an är den mest prisvärda stationära macen idag *tycka*

Jag ser absolut ingen skillnad på 20" och 24" bortsett från att 24" har större pixlar..

Som påpekades vet ingen vad apple lanserar, de som gissar, gissar utifrån hur marknaden ser ut på den konkurerande sidan, -vad andra har och apple inte har och givetvis på en produkts produktionscykel. Jag sitter faktiskt just nu och väntar på min imac som ska komma till min dörr när som helst. Imacen är i slutet av sin productionscykel. Och borde såledse uppdateras snart. så jag vet att mitt köp var dumt, men datorn har det jag behöver. Vem vet, kanske kommer en helt ny imac och är jag återigen fast i 'rev-a'-träsket. Nej jag beställer gärna slutliga utgåvan så vet jag att det fungerar.
Här kan du se apples produkters cyklar: http://buyersguide.macrumors.com/
Under imac står: "Buy only if you need it - Approaching the end of a cycle"
men den är beprövad

1
Bevaka tråden