Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svartvit bild när jag kopplar in macbook till tv:n

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-18 23:01

Ibland är det färg ibland inte, samma med flickans pc. Har fungerat förut med min gamla (nu sålda) pc.

Jag har kopplat så här: adapter från macbooken -> s-video kabel -> scart in i tv:n

Vad kan detta bero på? Nåt tips?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-18 23:03

Brukar det inte bli svartvitt om man hat NTSC inställt, dvs det amerikanska tv-systemt? Det bör gå och ändra nånstans under systeminställningarna. Skall vara PAL.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-18 23:08
Ursprungligen av lobStar:

Brukar det inte bli svartvitt om man hat NTSC inställt, dvs det amerikanska tv-systemt? Det bör gå och ändra nånstans under systeminställningarna. Skall vara PAL.

Har testat ändra uppdateringsfrekvensen från 60 Hertz (NTSC) till 50 Hertz (PAL) samt att färgprofilen är inställd på NTSC/PAL.

Prova med komposit video istället. Det brukar funka fint på alla apparater.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-01-18 23:04

Kan bero på att TVen inte riktigt stödjer s-video, att koppla via komposit vorre en lösning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-18 23:10
Ursprungligen av zightx:

Kan bero på att TVen inte riktigt stödjer s-video, att koppla via komposit vorre en lösning.

Ursprungligen av kofrom:

Prova med komposit video istället. Det brukar funka fint på alla apparater.

Konstigt bara att det fungerar ibland och att det fungerat länge innan med s-video kabeln.

Men jag ger mig, komposit it is!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-01-19 23:36

Är det inte så att den inte stöder RGB via scart, eller något i den stilen. Prova i sådana fall olika uttag, eller kör bara komposit. Funkar bra det.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-01-29 16:56

Ditt problem beror helt enkelt som föregående talare har sagt. Att din Tv inte stöder S-video på scartuttaget, har du flera Scart kontakter på tv,n så är det ofta bara så att EN av dem stöder s-video, eller ingen alls.

Får man svartvit bild är det inte så mycket att göra förutom att använda kompositingången istället.

1
Bevaka tråden