Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer nästa uppgradering av MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur ser levnadscykeln ut för nuvarande MacBook Pro? När kan nästa modellförändring (minne, hd, grafikkort, processor) väntas?
När gjordes förra uppgraderingen av den och vad ändrades då?

/BonneSwe

Kollar man in Mac Buyer's Guide så ser man att den senaste modellen kom 24 oktober 2006. Om man utgår ifrån en cykel på 6 månader så är vi knappt halvvägs ännu. En ny modell i april vore troligt (men med Apple vet man förstås aldrig).

Vad som ändrades i senaste modellen kan du läsa om i vår nyhetstråd.

Vid senaste uppdateringen bytte man väl processor till Intel Core2 Duo (från Core Duo) och införde 802.11n trådlöst nätverk. 15" fick även Firewire 800 - tidigare var det bara 17" som hade det.

Ursprungligen av Björnström:

Vid senaste uppdateringen bytte man väl processor till Intel Core2 Duo (från Core Duo) och införde 802.11n trådlöst nätverk. 15" fick även Firewire 800 - tidigare var det bara 17" som hade det.

Ja, det är ju precis vad som står i vår nyhetstråd (sånär som på draft-11n, för det visste ju ingen vid lanseringstillfället) som jag länkade ovan...

Och det verkar vara 2 GB i ram som också är nytt i oktober.

Tror jag väntar till i april och hoppas på en större hd och kanske en snabbare processor...

Har förresten prisbilden ändrats sedan dollarn har sjunkit så kraftigt?

/BonneSwe

Ursprungligen av BonneSwe:

Tror jag väntar till i april och hoppas på en större hd och kanske en snabbare processor...

Bättre grafik är väl också en trolig förbättring.

Ursprungligen av BonneSwe:

Har förresten prisbilden ändrats sedan dollarn har sjunkit så kraftigt?

Svenska Apple brukar vara ganska trög att justera priset mot dollarn. Det är både bra (när dollarn stiger) och dåligt (när dollarn sjunker). Oftast fungerar det så att Apple sätter ett pris och sedan gäller det priset till nästa modell kommer. Det är sällan priset justeras under tiden.

1
Bevaka tråden