Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Duger MacBooks grafikkort att spela på?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-17 16:55

har tidigare enbart hängt i 99musik, men nu blev det så lyckligt att jag ska skaffa min första mac, en macbook, samtidigt som forumen slogs ihop. so here goes, min första post utanför 99musik.

som sagt, ska skaffa laptop, och bestämde mig ganska tidigt för en macbook.
min fråga är, hur fint flyter (relativt) nya spel på macbooken? jag snackar om 2ghz/2gig ram/intelc2d-modellen. spel som kommer spelas är främst grafikintensiva spel, typ halflife2 och lite bilspel, allt i winXP.

en annan fråga är rörande lagring. jag tänkte köpa en extern hårddisk för lite allt möjligt krafs, kanske även för att installera spel på, så om den går snabbt är det ett stort plus. kollat på den här, som har mer utrymme, och den här, som ... är snabbare? jag fattar inte riktigt skillnaden (bortsett från storleken). :">

/F

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-17 17:26

Hej, kul att du ska köra Mac.
Välkommen.
Detta ämne har varit uppe tidigare, det finns en alldeles utmärkt tråd i ämnet. Sök så hittar du dina svar.

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-17 22:49

hey, tack.

jag sökte först, men hittade bara ett par trådar som handlade om den gamla processorn. skulle vara värt att veta hur stor prestandaskillnad det är.

Word. Undrar detsamma!

Ursprungligen av 655321:

min fråga är, hur fint flyter (relativt) nya spel på macbooken? jag snackar om 2ghz/2gig ram/intelc2d-modellen. spel som kommer spelas är främst grafikintensiva spel, typ halflife2 och lite bilspel, allt i winXP.

Prestandan kommer tyvärr bli riktigt dålig. Begränsningen ligger inte i processorn, utan i det integrerade grafikkortet. Ta en titt på Bare Feats MacBook C2D-test för att få lite perspektiv på prestandan i de olika modellerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-18 00:27

='(
tack för länken. så då blir det till att uppgradera den stationära pc'n.

eller slå på macbook pro. hm. synd att den är så jäkla dyr.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-19 02:56
Ursprungligen av 655321:

='(
tack för länken. så då blir det till att uppgradera den stationära pc'n.

eller slå på macbook pro. hm. synd att den är så jäkla dyr.

Du får en Macbook + en PC som har bättre spelprestanda än Macbook Pro för det priset Macbook Pro kostar. En tumregel är att du aldrig skaffar bärbar för att spela spel. Uppgradera din stationära burk för spel och köp dig en Macbook. Det ena behöver inte utesluta det andra.

Ursprungligen av Smirf:

Du får en Macbook + en PC som har bättre spelprestanda än Macbook Pro för det priset Macbook Pro kostar. En tumregel är att du aldrig skaffar bärbar för att spela spel. Uppgradera din stationära burk för spel och köp dig en Macbook. Det ena behöver inte utesluta det andra.

Håller nog med dig, och har tänkt att göra samma. Men jag är lite rädd att om jag gör så, så finns det en chans att jag mest håller mig till den ena datorn och glömmer bort den andra... Därför har jag inte riktigt våga göra detta... Ändå rätt mkt pengar det handlar om.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-19 14:20

Jag är också sugen på att köpa Macbook men kommer också ha kvar min stationära PC. Känns som det kan vara en smart lösning med tanke på den höga felfrekvensen Macbooks verkar ha. Är man t.ex. student så är det väldigt frustrerande att skicka i väg sin Macbook på reperation några veckor om det är den enda datorn man har. Dessutom så är jag inte så sugen på att ha en bärbar på dygnet runt om jag skulle känna för att köra FTP t.ex.

1
Bevaka tråden