Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone och LG KE850 - förvillande lika?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-01-17 19:39

Kul att Äpplet snott inspiration.. Okey inte super lika men rätt så

http://www.idg.se/2.1085/1.92144

Tror att det redan finns en tråd om detta. Men jag kan ha fel.

Ursprungligen av xenax:

Kul att Äpplet snott inspiration.. Okey inte super lika men rätt så

http://www.idg.se/2.1085/1.92144

ååhåhhhhhh nej gud förbjude... min Steve Jobs pysslar inte med sådant här juh... vi macare är utsatta för en komplott!

Jag är faktiskt rätt övertygad om att inte J. Ives har kopierat en telefon från LG. De har troligtvis jobbat rätt länge på denne.

Att Apple säkerligen kan bli inspirerad av andra är självklart men jag kan sätta en peng på att dom inte har gjort detta här.

Dom är väldigt olika designmässigt enligt mig. Det som är likt är gränssnittet för sifferinmatning med den blå bakgrunden och vita siffror upptill. Tyvärr så verkar LG-mobilen ha mkt dåligt gränssnitt och respons/känsla verkar inte heller vara på topp.

Själva hårdvaran är nog snyggare än iPhone på det jag sett hittills. iPhone ser lite oenhetlig ut, men den gör sig nog bättre i verkligheten och i ens hand

Knappast någon som kopierat av den andre, det tar lång tid att utveckla mobiler.

Ursprungligen av Lone_fox:

Själva hårdvaran är nog snyggare än iPhone på det jag sett hittills. iPhone ser lite oenhetlig ut, men den gör sig nog bättre i verkligheten och i ens hand

Dessvärre ser LG telefonen på bild betydligt mer plastig och om jag får använda ett gammalt utryck lite "epa" varning.

Iphone känns lyxigare, som ett smycke från dyr affär. Snygg nja det är en smaksak och vill därför inte utrycka min åsikt.

omfg... macare är fan otroliga... och jag älskar er.

Ursprungligen av northernlight:

omfg... macare är fan otroliga... och jag älskar er.

Små grodorna, små grodorna är lustiga att se...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-18 20:46

Sensationellt!

De är väl inte mer lika varandra än låt säga en Nokia och en SonyEricsson med ungefär "förutsättningar" ... De har färgskärm, knappar som inmatningssystem, högtalare i övre delen av framsidan och mic i lägre... etc, etc.

Hur skulle de annars se ut?

Trams!

///X

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-18 22:07

Vid närmare titt så kan jag inte säga att jag tycker att de ser ut som plagiat av den andra? iPhone är snyggast. Telefoner utan knappar blir snart legio. LG har väl inte en integrerad MP3-spelare?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-19 14:32

Stort lojligt. Bada har pekskarm o e svarta. Buhuhuuhuhuhuu det maste vara plagiat. Svarta telefoner e ju sjukt ovanliga och tva firmor med bra design team kan ju aldrig ha kommit pa att ha exakt samma farg som varandra.

Eftersom iPhone har över 200 patent i sig, så kan vi komma överens om att designen är lik, men inuti skiljer det sig nog en hel del.

Självklart har de likheter annat vore idioti.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-19 15:39

Den är också svart och har också touchscreen. Liiiiikheter! Wow!

Ursprungligen av boris91:

Den är också svart och har också touchscreen. Liiiiikheter! Wow!

Ja precis - jag säger också Wow - precis som S Ballmer skulle sagt om allt som stavas MS.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-19 18:28

det är ju lite kul att de visar huvud-gränssnittet på LG som är ganske likt det gränssnittet som Jobs kommenterade med att "det går att mata in siffror så här om man vill återuppleva förra seklet"...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-01-19 22:40

Personligen så är jag övertygad om att många fler på det här forumet skulle anklaga LG för att ha plagierat iPhone om den skulle ha lanserats efter iPhone.. Så lika är dom!
Jag är för övrigt rätt tveksam till plagiatet, då har båda plagierat Dell x51v, eller whatever med stor touchscreen.

EDIT:
En ny version av LGn..
http://www.nordichardware.se/nyhet,12077.html

Ursprungligen av zulee:

Personligen så är jag övertygad om att många fler på det här forumet skulle anklaga LG för att ha plagierat iPhone om den skulle ha lanserats efter iPhone

mmm... im with you. men detta kommer ju aldrig någon fanboy hålla med om... ^

Jag är en fanboy, och ja, jag håller med. Sådeså!

Tänk att man överhuvudtaget orkar... bry sig.

1
Bevaka tråden