Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

komma åt resurser på windows nätverk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är inte så erfaren på det här med nätverk, men på mitt nya jobb ska jag försöka komma åt resurser som är lagrade på en windowsserver, men får detta meddelande till svar:

"Oringinalfilen "Servernamnet" kunde inte öppnas eftersom den inte kunde hittas."

Valen är "radera alias" "reparera alias" och förstås "OK"

Vad kan vara problemet, och hur åtgärdar jag det?

Jag provade något tips här på forumet och skrev in ip-adressen manuellt, men då får jag till svar att användarnamnet eller lösenordet är felaktigt. Kan någon hjälpa mig?

Någon som vet?

Jag har samma problem. Någon som har en lösning?

1) Var är det för typ av Win-nätverk? Win 2000 Win 2003?
2) Hur ansluter du mot resurserna? smb? cifs?

Det låter som om du sitter på ett Win 2003 nätverk. Det körs då med krypterade smb paket som OS X inte kan läsa (ännu i alla fall).
Du kan lösa detta genom att be Sys Adminen att slå av denna funktion eller så köper ni ADmitMac från Thursby.

Eller så köper ni in Extreme-Z om ni är fler OS X användare.

Har missat de senaste inläggen. Tack för tipset Mattias, ska undersöka det. Jag trodde annars att det berodde på att Macen krypterar lösenordet som skickas, så att servern inte förstår det. Startade just en tråd om detta, vi får väl se vilken lösning som hjälper mig.

1
Bevaka tråden