Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern Disk till min Mini

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ni någon bra och prisvärd och rekommendera idag?

Tänkte bara lagra mina filmer och spela upp dom.
Ska inte ha den som systemdisk eller liknande.

Den får gärna vara tyst.

Tacksam för alla förslag.

Kan klart rekomendera Iomega Mini Max, finns i flera GB varianter men har förutom identisk form som MacMini inbyggd såväl USB som FW-hub. Har kört den kombinationen i flera HTPC system och där vill man ju inte att datorn och disken ska låta...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-17 07:53

Ja, eller lacie´s firewire hd är ju samtidigt fläktlös vilket gör den extremt tyst.
Är mycket nöjd själv.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2007-01-17 08:56

Jag har haft både LaCie och Iomega och rekomenderar LaCie'n. Iomegan är inte användbar. Har en fläkt i sig som låter väldigt mycket. Kan ha varit fel på mitt exemplar. Hoppas nästan det för det ljudet står ingen ut med.

/Niclas

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-01-17 09:01

Jag köpte en WD MyBook 320GB USB/FW från Dustin för 1196:- + moms. Mycket nöjd

tack för alla tips... får kika på dessa o se vilken som kan vara tystast o mest prisvärd.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-01-17 16:21

Sitter på 2 stycken Lacie Mini 500GB diskar.
http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10727
Om du stacka dom på höjden som det är tänkt blir dom väldigt varma, fläktarna sparkar igång och låter riktigt illa. Jag blev tvungen att ställa dom bredvid varandra med ite luft mellan, nu hoppar dom bara igång om jag kopierar mycke under lång tid. En riktigt trevlig drive som inte är lika snygg är. http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10511 den klickar bara lite sött efter insomning och fläktarna är betydligt tystare.
När jag kommer hem kan jag dra ner en bild på hur det ser ut på TV bänken.
/Users/richardMB/Desktop/DC070117004.jpg

Senast redigerat 2007-01-17 22:52
1
Bevaka tråden