Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HP Procurve 2650 Switch kräver seriekabel för att sätta IP

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mantaray köpte in en ny huvudswitch till racket idag - en 48-portars HP Procurve 2650 10/100 switch som ersätter vår Netgear 748 48-portars Gigabit switch.

Anledningen är att vi kommer gå över till 802.11w "Rapid Spanning Tree" med två internetanslutningar mot internet och auto-switch mellan dom i händelse av att vi tappar anslutning.

Gigabit är bra men märks inte när man kör backup över småfiler som vi gör - vi har sällan över 10MB/sek ändå idag.

Hämtade paketet på posten men jag kan inte konfigurera den för eländet kräver en seriekabel och consoleaccess för att sätta IP till administrationsgränssnittet. På en helt ny switch 2007. Suck.

Får söka upp någon gammal burk på jobbet för att kunna ansluta...

Säker på att den inte snackar DHCP på nån uplink ? Men då måste du ju iofs veta vilken adress den tilldelas... Men många cisco switchar är likadana... du måste consola..:-/

Använder en sådan här, fungerar på både mac & PC....
http://www.aten-usa.com/?support_df&Item=UC232A

Eller så kör du telnet. Procurve kör DHCP/Bootp som default. Eller Procurve Manager om du har en wintel maskin eller en intel mac och virtualisering. Kör en discover eller använd Inermapper om du inte har kontroll på DHCP:n som delar ut adresserna för att hitta den.

Har ni egen IP-serie hos RIPE eller vad för slags 802.1w har ni tänkt köra?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-01-17 13:17

Det här är väl knappast ovanligt? Jag ser iaf alltid till att ha en seriekabel med tillhörande usb->serieport-omvandlare med mig i ryggsäcken när jag är ute hos kund. Man vet aldrig vad man råkar på för skumma lådor.

I standardconfigen så kan switchen ta emot en adress via DHCP så du kan telneta in och ställa in grundconfigen.

Hade jag haft en DHCP server tillgänglig hade det ju varit lätt fixat - precis som ni skriver. Tyvärr hade jag inte det.

Procurve Manager kunde därför inte ansluta - annars hade jag kört den såklart.

Vi har precis fått en egen serie:

Person object:
person: Arvid Bjorkstrom
address: xxxxxx
address: xxxxxx
phone: xxxxxx
e-mail: arvid@mantaray.se
nic-hdl: AB11712-RIPE
source: RIPE # Filtered

Inetnum object:
inetnum: 81.201.221.0 - 81.201.221.64
netname: MANTARAY-NET1
descr: Mantaray AB
country: SE
admin-c: AB11712-RIPE
tech-c: AB11712-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: INTERNETBORDER-MNT
source: RIPE # Filtered

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-01-22 18:27
Ursprungligen av Björnström:

Hade jag haft en DHCP server tillgänglig hade det ju varit lätt fixat - precis som ni skriver. Tyvärr hade jag inte det.

Procurve Manager kunde därför inte ansluta - annars hade jag kört den såklart.

Du har väl din macbook med dig? Sätt igång internetdelning, klart

Ursprungligen av Bijan:

Du har väl din macbook med dig? Sätt igång internetdelning, klart

Den delade inte ut några IP-nummer då - testade faktiskt det innan jag gav upp

1
Bevaka tråden