Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste jag skaffa en annan mp3-spelare nu?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-16 23:45

Jo det är så att jag har en philips 4 gb mp3-spelare som jag skaffade innan ja bytte från pc till mac, vilket inte var allt för länge sen. Problemet är att macen inte hittar den, tänkte att det borde dyka upp någon extra disk i findern. Men när ja stoppar i usb-sladden och startar mp3-spelaren händer ingenting... Jag har letat som en tok efter drivrutiner men inte funnit några. Undrar då om det är någon funktion i osx som gått mig förbi. Tex som att söka efter usb-enheter... Eller är detta någon slags "alla ska använda i-pod" konspiration ifrån apples sida...:mad:
Jag har verkligen inget emot i-pods men är bara inte så sugen på att köpa ännu en mp3-spelare när jag redan äger en fullt fungerande sådan...

Det är ingen konspiration av något slag, Macen tar sig glatt an alla MP3-spelare som kommunicerar via USB Mass Storage (de dyker upp i findern som vilken flyttbar enhet som helst). Om spelaren använder något mer esoteriskt kommunikationsprotokoll kanske xnjb kan fungera?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-17 12:41

Testade det där xnjb och det fungerade! Tack så mycket för hjälpen var precis det där jag var ute efter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-17 13:32

Hmm, tog mig visst vatten över huvudet... Xnjb fungerande fint så långt att det hittade mp3-spelaren och jag kunde ta bort låtar ifrån den. Men det går inte att ladda upp några filer över huvud taget. Då stänger sig programmet helt sonika och det kommer upp en varningstext om att öppna igen. Har testat olika inställingar och äldre versioner men inget verkar hjälpa. Finns det något liknande program eller blir det till att posta på xnjb forumet och hoppas på att programmeringsansvarige där kan ha någon idé

1
Bevaka tråden