Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport sänder utan Ethernetsladd?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2007-01-17 08:55

En underlig grej hände igår - jag tog ut Ethernetsladden ur min Airport och tänkte att nu sabbar jag i och för sig för alla andra i hushållet, men ville kolla hur mycket snabbare det gick med överföringen om jag satte sladden direkt i min bärbara. Döm om min förvåning när Airporten fortsätter sända utan problem! Den behöver alltså inte ha nån Ethernetsladd inkopplad???!! Räcker det verkligen att den bara står nära modemet?? Kan nämna att det är en gammal modell av Airport Base Station, samt att vi har en Airport Express inpluggad i en kontakt i ett annat rum, men den har inte heller nån Ethernetsladd inkopplad utan får signalen från basstationen.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-17 09:15

Nej, det är omöjligt.

Ursprungligen av Anna67:

En underlig grej hände igår - jag tog ut Ethernetsladden ur min Airport och tänkte att nu sabbar jag i och för sig för alla andra i hushållet, men ville kolla hur mycket snabbare det gick med överföringen om jag satte sladden direkt i min bärbara. Döm om min förvåning när Airporten fortsätter sända utan problem! Den behöver alltså inte ha nån Ethernetsladd inkopplad???!! Räcker det verkligen att den bara står nära modemet?? Kan nämna att det är en gammal modell av Airport Base Station, samt att vi har en Airport Express inpluggad i en kontakt i ett annat rum, men den har inte heller nån Ethernetsladd inkopplad utan får signalen från basstationen.

Den kan fungera som en förlängare (repeater) från en annan basstation, t.ex. grannens. Men då har den alltid varit inställd så och inte använt ethernet kabeln?!

  • Oregistrerad
  • 2007-01-17 10:05

Om du använde en webbläsare kan det röra sig om cache som är sparat på din dator.
Kontrollera att du verkligen är ansluten till rätt basstation och inte t ex grannens. Det kan du göra från AirPort i menyn => Internet Config. Kontrollera basstationens ID som står där med det ID basstationen har (står oftast under stationen och heter normalt MAC address)

1
Bevaka tråden