Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gammal iMac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag försöker få liv i en gammal iMac G3 350 MHz. Det funkar rätt bra och jag har lyckats installera 10.3. När jag kommer till iTunes och några andra tillämpningar vill det sig inte längre.

Är det inte möjligt att göra denna operation? Finns det någon firmware som kan hjälpa? Någon som har tips?

//tm

Jag har två gamla iMacs 400mhz som kör Tiger 10.4 och innan det 10.3, inga problem. Båda är slot-loading med dvd. Du kan ju kolla efter en eventuell firmware på Apples hemsida.

Vad är det som händer när det inte fungerar?

  • Medlem
  • 2007-01-14 17:00

Vad har du för versioner av dina program? Hur mycket minne har du i burken? Du har kanske programversioner som är för krävande för din burk? iTunes 7 t. ex. kräver minst 500 MHz G3-processor och 256 MB minne.

precis, testa itunes 6. Ska fungera. Kört precis samma uppsättning själv (320mb sdram)

Hej!

Installationsprogrammet säger "The application has unexpectedly quit. ..." Det är iTunes 4.0.1, som ingår i OS 10.3.4.

Desutom reagerar andra program på liknande sätt. Grundsystemet installerades ok med engelsk språkversion.

Jag har sökt på firwareuppdatering hos Apple, men inte funnit något för min dator.

Kanske ska säga att jag har börjat installationen från en renblåpst hårddisk. Det finns gott om utrymme kvar, men RAM är bara på 98 MB.

//tm

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-16 11:52
Ursprungligen av toastmaster:

Kanske ska säga att jag har börjat installationen från en renblåpst hårddisk. Det finns gott om utrymme kvar, men RAM är bara på 98 MB.

//tm

Gott om RAM är ett krav om OSX skall fungera på en äldre G3. Att du ens får igång systemet med mindre än 256mb är att gratulera.

precis. Köp en begagnd 512mb sdram-kapsel eller installera yellow dog linux med en enkel fönsterhanterare.

  • Medlem
  • 2007-01-16 20:14

Jag trodde att Panther krävde minst 128 MB för att starta. Att du inte kan öppna program i Panther med bara 98 MB är inte att förvåna.

1
Bevaka tråden