Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac G5 20' Startar ej

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu så har det hänt. Imacen startar ej:confused: Har haft min Imac 20 1,8 ghz sedan den släpptes. Inte varit ett enda problem. Imorse när den skulle startas så tänds den lilla lampan i ca 1 sek för att sedan slockna. Inget annat händer efter detta. Någon som har något bra förslag samt om den nu inte startar finns det fortfarande chans att rädda det som finnes på disken.
Ha en bra dag.
DocG.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-16 14:27

En pryl som funkat för mig är att dra ut strömsladden ur själva datorn, vänta ett tag, och sen sätta tillbaks den. Testa sen att sätta igång den.

Har testat det. Tyvärr fungerar det inte det heller. Märklig grej. Fungerade klockrent i natt men startar inte i dag.

Tack för tipset Johan. Satt precis med Apple Care eller vad dom heter och provat detta också. Gick inte det heller. Tyvärr fast jag sitter på en sk HemPCAvtal med 3 år support kommer jag förmodligen vara utan dator en längre tid. Eftersom Apple folket behöver att jag FAXAR till Irland och aktiverar min AppleCareProtectionPlan. Tala om stenålder. Det skulle ta en vecka att aktivera denna. Sen efter det vet man inte hur lång tid det kommer att ta att åtgärda detta fel. Tycker det finns tillräckligt många AppleCenter bara I stockholm för att man skall kunna visa upp att man är ägare till både maskin samt Supportavtal. Nä detta var inte kul.

Ta till med lite hårdare ton så kanske de lyssnar, låter ju vansinnigt annars!

Hur gick det för dig? Har samma problem men ingen AppleCare..

1
Bevaka tråden