Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows fryser var 10e sekund.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-30 17:51

Någon som har samma problem?

Typ var tionde sekund laggar allt till, något störande i spelandet/skrivandet/lyssnandet.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-12-30 18:27

Hur kör du windows? bootcamp, parallels, vmware ??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-30 20:44

Ursäkta, jag kör bootcamp.

Vad har du för dator? Har du senaste versionen av BootCamp, med senaste drivrutinerna för Windows?

Förtydligade trådrubriken

Senast redigerat 2006-12-30 22:08
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-30 23:08

Har en MB C2D, 2 GHz processor, 1 GB ram, 80 Gb hårddisk (12 till windowspartionen).
Installerade windows för två dagar sen, laddade ned bootcamp vid samma tillfälle. Drivrutinerna fick jag av en vän, så det vågar jag inte svara på men för hans macbook fungerar windows felfritt iaf.

Starta BootCamp assistenten i OSX, bränn där ut en ny drivrutinsskiva och testa med den.. En chansning men de kankse kan funka..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-04 00:17

Ska testa det och återkommer med resultat!

Samma problem - ingen lösning

Jag har också samma dator och samma problem. Jag har dessutom provat med flera windows versioner, dock inte vista. Har testat många olika drivrutiner, både macs egna från bootcamp o externa från tillverkarna. Jag har även prövat med olika windows mediaplayer versioner då jag trodde att det var den som spökade. Testat v. 9-11. (utan succé) Kan dock fortfarande tro att det är MP som är boven, då jag på min tid som PC-användare hade liknande problem då jag körde med 24bitars ljudkort (som våra macar använder tror jag bestämt). Då bytade jag till ett 16bitars ljudkort och problemet var väck. Jag tycker att Windows laggar betydligt mindre innan jag kör i gång mediaspelaren. Hur som helst... Om någon har haft problemet och vet hur de avhjälpt det. Please, ge oss lösningen.
Om det är till någon hjälp för någon så sitter jag på 2 gig ram och 60 gigs HD i denna maskin...
Tack på förhand!
/Jason

Löst!

Problemet låg i det trådlösa nätverket. Detta går givetvis att inaktivera, men det är ju inte så kul. Jag lyckades hitta uppgradering av drivrutinerna från "boot camps" 6.0.1.75 till 6.0.2.75. Dessa hittade jag i en uppgradering till en HP-dator. Jag "drog" ut själva drivrutinerna och lade upp här. Hoppas folk har glädje av dem. Så ni som har en MacBook som laggar i XP, testa dessa drivrutiner, funkade för mig.
www.theband.se/99/network.zip

Skitbra! Jag har inte haft problemet innan alls men det började nu när jag bor hos en kompis, verkar som det är olika mycket beroende på wlanets förutsättningar. Men det var ju lixom inga smålaggar utan totalstopp på nån sekund åt gången, helt gelt. Úpdaterade den just, får hoppas det fixar biffen för mig också. tack.

1
Bevaka tråden