Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tv-tuner direkt till lcd?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funkar det?

Alltså jag tänkte skaffa en lite större lcd-skärm och den skall troligen placeras i sovrummet. då tänkte jag att man kanske skulle slänga ut vår gamla 20" sovrumstv och låta skärmen göra två jobb...

Kan ju givetvis lösa det med tv-tuner i datorn, men jag hade helst velat hitta en "stand alone" tv tuner som funkar när datorn är avstängd, finns det?

Jag har en AVerMedia (AVerTV Box9) som är helt ok till att visa olika analoga signaler på en tft skärm. Den har också vga-in, det är meningen att man ska ha en dator ikopplad där så man kan ändra input på fjärren mellan dator och andra analoga ingångar.

Det enda felet med den är att upplösningen är på max 1280x1024. Nackdelar med detta är att om man vill köra PIP (picture in picture, se datorskärmen men en ruta med tv i) så måste man köra med sugig upplösning. 1280x1024 KLARAR den, men 1024x764 från datorn behövs för att se PIP utan hack.

Den har n¨gra år på nacken, men fungerar perfekt för att föra in analogt till VGA-ut.
Kostade kanske tuselappen.

1
Bevaka tråden