Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se version 1.01 är här

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efterlängtad uppdatering av 99.se är här!

Idag är det en vecka sedan vi lanserade 99.se och det har funnits en hel del att fixa. Vi har fått ett gäng önskemål och klagomål i feedback forumet. Om en vecka kommer vi vara helt klara med alla problem bakom oss och då börjar det roliga - för första gången kan vi fokusera alla utvecklarresurser på en sajt och det kommer alla dra nytta av!

** Versionshistorik 1.01 **

Sökfunktionen är förändrad och vi har byggt om sökindex.
Dagens aktiva är nu separerad för varje del av 99.se. Sökindex uppdateras just nu och sökfunktionerna är åter aktiva före 19.00 idag (måndag).
Tråd i feedback

Problemen med att gå till sida 2,3,4 i vissa forum är borta.
Vi ändrade på hur URL:erna skapas och det löste problematiken.
Tråd i feedback

Inloggningsproblemen i Internet Explorer 6 & 7
Problemen försvann när vi byggde om inloggningsscripten.
Tråd i feedback

Grafiska fixar
Vi har uppdaterat ikoner, knappar och andra grafiska element till senaste version.
Tråd i feedback

Möjligt att redigera och radera inlägg
Det går nu att redigera och radera egna inlägg i 60 dagar från att dom skapats.
Tråd i feedback.

Möjligt att svara på annonser på 99musik
Det är nu möjligt att svara på trådar i 99musik radannonser.
Tråd i feedback.

Ny 99.se favicon
Flera önskade sig en 99.se favicon och den finns nu aktiv!
Tråd i feedback.

Externa länkar använder en redirect
Denna funktion är nu avslagen och externa länkar fungerar fint!
Inlägg i buggrapporter.

** Kommande fixar **
Ett par problem är ännu inte lösta och kommer i nästa uppdatering.

Problem med felaktigt antal inlägg i profiler
Detta är ett större problem än vi först befarade och vi jobbar för en permanent lösning. Dom första klagomålen löste vi med ett antal SQL anrop av vår utvecklare Martin Belak men det är alldeles för många medlemmar som har problem för att det ska gå att lösa administrativt.

Han bygger nu ett helt adminverktyg som gör att alla administratörer kommer kunna lösa problemen med några enkla handgrepp. Vi hoppas att detta verktyg är aktivt i samband med nästa uppdatering av sajten som är beräknad till mitten av denna vecka. Därefter räknar vi med att kunna lösa inläggsräknaren, förlorade pm och trådbevakningar i en takt av ett konto varannan minut. Tråd i feedback

AJAX-problem: Sidan uppdateras inte när man redigerat inlägg
Vi har ännu inte fixat problemet som gör att sidan aldrig uppdateras när man redigerat klart ett inlägg. Tråd i feedback.

Ytterligare problem med Internet Explorer 6 & 7
Flera medlemmar rapporterar diverse buggar i Explorer som vi ännu inte hittat och kunna lösa. Tråd i feedback

Plus-konton
Ett flertal medlemmar har rapporterat att deras Plus-konton blivit avaktiverade. Vi räknar med att detta är fixat i nästa uppdatering.

** Ge oss feedback **

Lämna buggrapporter på forumfunktioner som inte fungerar
Observera att problem med ditt konto inte rapporteras här.
Tråd i feedback.

Önska dig nya funktioner till 99.se
Det är nu möjligt att lämna önskemål om nya funktioner!
Tråd i feedback.

Lyckad lansering - tack till teamet!
Det ligger enormt mycket jobb bakom lanseringen av 99.se och efterföljande buggfixar & supportfrågor. Martin Belak, Olof Hennig, Baron, Adrian Bengtsson, Christian Åhs, JGB, Sidde och många fler har lagt tiotals timmar ideellt för att få igång allt. Enormt stort tack från oss alla!! Tråd i 99nyheter

Vi satsar vidare mot nästa uppdatering senare i veckan!

Vill bara tillägga att indexeringen har gått igenom 1.060.000 inlägg av 1.121.000 inlägg just nu så det är inte mycket kvar tills sökningar & dagens aktiva är tillbaka. Håll ut!

hehe...verkar coolt detta

Det är många som jobbat, men största jobbet har nog Belak gjort tror jag (kanske mer än Björnström rent av?), så han ska ha en extra eloge för det. Vi andra har bara städat upp där det gått snett

Bra jobbat! Framförallt vår allas kodkung, Belak

  • Oregistrerad
  • 2007-01-15 17:27

Grymmt jobbat jag förstår att ni slitit en del...Massor av cred till dem som gjört detta möjligt (Belak, björnström osv...)

Härligt! Extra cred till Belak som fått slita som ett djur!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-01-15 17:32

Kanonbra jobbat.

Belak, du borde posta nyheten så Björnström inte tar dina creds

respekt!

Grymt bra jobbat.

Imponerande ... Om än lite frustrerande att man inte kan söka just nu

"Patience, young padawan!"

Ursprungligen av Oberfunker:

Imponerande ... Om än lite frustrerande att man inte kan söka just nu

"Patience, young padawan!"

Håller med - det är grymt irriterande att man inte kan köra "dagens diskussioner" men det är lika bra att den får köra klart så vi kan släppa det och gå vidare med våra liv. Borde inte vara många minuter kvar nu.

Falukorv och stuvade makaroner väntar - sen dubbelkollar jag igen om det är klart!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-01-15 18:57
Ursprungligen av Björnström:

Håller med - det är grymt irriterande att man inte kan köra "dagens diskussioner" men det är lika bra att den får köra klart så vi kan släppa det och gå vidare med våra liv. Borde inte vara många minuter kvar nu.

Falukorv och stuvade makaroner väntar - sen dubbelkollar jag igen om det är klart!

Vilken lyx... Om du ska flyg hit om någon månad eller så, ta med lite falukorv...

Några minuter *mutter*, vafan, då har jag ju ätit upp och hunnit gå iväg från datorn...

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-01-15 18:58

Verkligen bra jobbat! Ni har verkligen stått i under veckan.

Ett specielt tack till Belak, som har haft en stor del i det hela, av vad jag förstått av att läsa trådarna under veckan.

  • Medlem
  • 2007-01-15 19:42

Bara att stämma in i kören, ett hurra till Belak och alla andra som fixat under veckan som gått!

Allt är inte klart än, men en sak i taget.

Nu är sökningarna tillbaka oxå! Falukorv och makaroner gjorde susen - ligger utslagen på soffan med MacBook Pro på magen

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-15 21:58
Ursprungligen av Björnström:

Nu är sökningarna tillbaka oxå! Falukorv och makaroner gjorde susen - ligger utslagen på soffan med MacBook Pro på magen

Lite för mycket information än vad jag behövde. ;p

Tackar dock för faviconen, och inte minst att mitt konto kom tillbaka.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-15 20:17

Mycket gött mos till er!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-01-15 20:18

Lysande...duktigt jobbat...

Ahh, tillbaka till det gamla vanliga!

Utan "Nya inlägg" känner man sig så handikappad att man lika gärna kan göra något vettigt istället.

*ger stjärna i kanten till 99.se's kodhjältar, moderatorriddare och adminkämpar*

Tacka, tackar för alla positiva tillrop. Alla vi som jobbar med siten gör så gott vi kan utifrån de givna förutsättningarna. Sammanslagningen var ingen enkel operation, måna saker skulle klaffa... nu är de mest aktua buggarna fixade, men en hel del återstår dock. När också dessa är fixade kommer vi omedelbart sätta igång med att implementera lite nya sköna funktioner som kommer lyfa forumet ytterligare.

/M

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2007-01-17 14:51
Ursprungligen av Martin Belak:

När också dessa är fixade kommer vi omedelbart sätta igång med att implementera lite nya sköna funktioner som kommer lyfa forumet ytterligare.

/M

Kommer det hända något med mac.se också kanske?

Nu börjar det verkligen arta sig Och man börjar vänja sig - trots att tapeten saknas

en sak som jag saknar - är när 99mac hade en framsida där senaste inlägg och trådar listades upp och nyheter. idag kommer man ju direkt till "forumet" - jag gillar en "initial sortering". utöver det har jag bara positiva "känslor"

Ursprungligen av el gringo:

en sak som jag saknar - är när 99mac hade en framsida där senaste inlägg och trådar listades upp och nyheter. idag kommer man ju direkt till "forumet" - jag gillar en "initial sortering". utöver det har jag bara positiva "känslor"

Förstasida är på väg. Istället för att köra Feber-stilen med endast redaktionellt innehåll gör vi tvärtom och kör vidare med god 99-anda och kommer presentera användarskapat innehåll. Funktionen med betygssättning av trådarna ska bli grunden för presentationen - se det som en slags 99digg

bra! användarskapat innehåll e super - helst på en sån här site där det är en hög nivå på användarinnehållet! ser fram emot den nya framsidan

btw - jag har blivit "nollad" med mina inlägg. innan hade jag +1500 inlägg - nu har jag 70-något...

Ursprungligen av Björnström:

Förstasida är på väg. Istället för att köra Feber-stilen med endast redaktionellt innehåll gör vi tvärtom och kör vidare med god 99-anda och kommer presentera användarskapat innehåll. Funktionen med betygssättning av trådarna ska bli grunden för presentationen - se det som en slags 99digg

1
Bevaka tråden