Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Akut hJälp med Java! ("externa klasser")

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-01-14 21:13

Hej!

Jag har en uppgift i min programmeringskurs där jag är tvungen att använda skolan egna klasser. Men det gick precis åt skogen och jag måste vara klar i morgon.

Om jag skapar en egen klass som använder objekt ur skolan klasser och sparar allt i samma mapp så är det frid och fröjd. Men nu när jag skapade ett gui till mitt program så kan den inte längre hitta klasserna som ligger i samma mapp.

Jag skapade en klass med en "fönster ram" som ärvs av själva programmet som sedan implementerar ActionListener.

Men hur jag än försöker då så kan jag inte kompilera skiten.. What to do? Hjälp!

/Magnus

Jag är tyvärr ganska noob på Java.. men skulle det kunna vara någon form av Namespace som är olika?

  • Medlem
  • 2007-01-14 21:35

Jag har försökt att skapa nya paket med alla klasserna i, döpt och placerat dom rätt osv. Men det fuckar sig fortfarande.

Har kommit lite närmare nu tror jag men den bråkar fortfarande när jag försöker stoppa in ett par bilder i en JPanel..

t.ex.

panelHolder.add("West", originalPicture);
panelHolder.add("East", fxPicture);

där *Picture-objekten är från skolans färdiga klasser för att behandla bilder osv.

Senast redigerat 2007-01-14 22:38

m.jo: du har pm. Sånt här tas lättare utanför forumet.

1
Bevaka tråden