Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes ahhrggh!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-14 17:49

Har kört på v.4< men den har funkat sämre och sämre senaste månaderna "iTunes kan inte spara iTunes music library". Har ominstallerat, men funkar icke! Då laddar jag ner nya v.7någonting och det kan inte ens starta, "iTunes har stött på ett problem och måste avslutas". Om Äpple vill att man ska konvertera så har de tänkt fel någonstans.

Och nu när jag ska öppna era fina låtar här på 99 går det inte, "Quick time modulen är inte installerad, besök apple.com" eller nåt likande säger firefox, men i windows är mp3 associerat till mplayer och likaså i firefox. Fcuk apple säger jag, de är ju lika maktgalna som mikromjuk!

Och nu har jag fösökt installer Quicktime, men då säger datorn att en nyare version redan är installerad. Blah!

Senast redigerat 2007-01-14 20:31
  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-14 19:35

Avinstallera då!

Sen ominstallera quicktime... och skit i itunes, kör med winamp istället

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-14 20:32

Har provat det, flera gånger, men nu funkar det efter att jag uppdaterat från v4 med apples auto uppdatering, skumt.

På tal om jidder med iTunes.
Kan man välja vilket ljudkort man vill använda som standard? Jag kan inte hitta det.
Detsamma gäller program som t ex Firefox.

Mitt interna ljudkort är ganska trist och funkar sådär, jag vill köra med mitt externa.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-01-15 15:29

outshape: det skall funka att ändra i ljudinställningar. man väljer det externa kortet
som huvudkort typ.

Leere: Ja, så gör jag nu. Det trista är att jag får välja det i datorns ljudinställningar varje gång jag startar datorn. Irriterande. Andra ljudprogram (Reason, Live etc) kommer ihåg min inställning men windows gör inte det.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-01-15 21:12

vill minnas att man kunde spela musik via winamp från mitt ljudkort jag hade när jag satt med en windowsdator. itunes använde jag aldrig då.

blev även något skumt så man kunde sitta med skype och prata in i det interna ljudkortet men lyssna via det externa

Stäng av ditt interna ljudkort i biosen så funkar det nog outshape.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-28 12:39

Äsh. nu är det skit igen! Det är bara för att jag har all musik på extern hd och om den inte är igång när iTunes startar så fattar inte iTunes vart den ska spara sin library fil, eftersom apple som många andra smygstartar sina program när windows startar så funkar det inte. Det går alltså bra att spela upp musik men om jag vill göra någon ändring i låtlistor eller liknande måste jag alltså start om datorn! Jvla skit apple och alla andra. Låt min dator vara ifred! Som sagt kan jag inte avinstallera itunes för även om jag ändrar inställningar i windows och firefox försöker datorn spela upp mp3 och mpg via itunes och quicktime. Ännu roligare blir det när man tänker på att videofiler faktiskt spelas upp av mplayer, men datorn säger att quicktime krävs för detta, vilket inte är sant eftersom jag har alla decoders separat. Jag vill ha kontroll över min egen dator!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-02-04 12:59

Efter ännu ett försök med iTunes så måste jag se mig slagen återigen. Jag fösökte nu få iTunes att fatta att alla biblioteksfiler skulle sparas på C. Men det fick inte och när jag fösökte starta om iTunes sa det fina programmet att flera systemfiler saknades och var vänlig att ominstallera programmet. Ha! Då får det bli fula winamp och iTunes 4 som mp3 konverterare.

1
Bevaka tråden