Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska jag köpa Macbook?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-01-13 23:40

Sammanfattande rubrik...

Var på Machuset här i Jönköping idag och tittade på Macbook och OJ vad fin den är...
Mamma blev också kär i den så det blir att införskaffa en tänkte jag, och sen hamnade jag här...

Leopard, ska man vänta tills det släpps?
iNote och iLife, ska man vänta på det?

Har haft PC väldigt länge nu, hade en gammal mac för många många år sedan (då snackar vi något i stil med medeltiden tror jag.) så jag har knappt en aning om vad iLife och iNote är...
Haha, jag kan verkligen ingenting om mac.

Fräls mig!

Tack.

  • Medlem
  • Aneby
  • 2007-01-14 00:06

KÖP!

Köpte min första mac i somras mb lilla modellen.

Å vad nöjd man blir, det enda som behövs är en 1gb sticka (till att börja med)
Allt fungerar. Inga bluescreens.

Men jag vet inte om man ska vänta på leopard, och nya ilife.

KÖP!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-14 00:10

Varför vänta? Macbook är en mycket bra maskin med ett mycket bra system. Du ska ha minimum 1 GB i RAM dock.

Fantastisk maskin om den fungerar. Köp och håll tummarna, du har ju ångerrätt och allt sånt men det är såklart jobbigt med mekandet och väntandet.
Jag blev själv sur som fasen på min när den började stänga av sig själv... Men de borde ju ha rättat till en del på senaste versionerna.
Ang. Leopard... Om jag inte redan hade haft en mac hade jag nog personligen inte orkat vänta på det även om man inte riktigt vet när det kommer. Om jag ska köpa en till mac utöver den jag redan har så väntar jag på leopard.. (suktar efter en iMac).

Mitt råd är att... fan, om du gillar den så köp

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-14 00:42

Har haft min i 2 månader nu och är otroligt nöjd! Köp! Har du råd köp 2gb ram, men 1 räcker. Jag har 1gb

KÖP!

Jag maxade min 2 gigabyte ram och 160 hd de extra pengarna jag la på hårddisk hade jag ändå bränt på sprit så va fan 2500 är det värt tycker jag då man kan ha mycket på datorn hela tiden låtar, filmer osv. inget jag ångrar

Sen är den så fruktansvärt snygg med alla vita tillbehär också!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-01-14 16:32

Tycker nog inte du ska vänta. Leopard lär ju släppas fram mot sommaren i Maj typ. Så köp nu om du vill ha den. Så gjorde jag.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-01-14 17:11

Är själv i en liknande sits.
Väntar jag kommer kanske Leoparden med. Å andra sidan är man då allt närmare en ny upphottad MacBook.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-01-14 19:50

Köpte min MacBook igår
Det är en helt underbar liten maskin!! Snabb, bra skärm, snygg och tyst

Så bara köp!! Du kommer inte att ångra dig!!

1
Bevaka tråden