Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna skivor av .ape och .flac?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har letat men hittar inget. Finns det något program som bränner musikskivor av låtar i formatet .ape och .flac utan att man behöver strula med konverteringar?

För att göra en vanlig musik-cd av dina filer _måste_ materialet konverteras då det inte är samma som på en musik cd..

Konvertera till AIFF som är okomprimerat och icke-förstörande, lägg in i iTunes som det är (konvertera alltså inte till mp3/aac), skapa lämplig spellista och välj "bränn skiva" (knapp längst ner till höger i iTunes-fönstret).

Skall du bara ha filerna för lyssning i iTunes och/eller i din iPod kan du importera till iTunes med "Apple Lossless" om du inte vill åter-komprimera din musik med risk för ytterligare försämringar. Annars tycker jag personligen att AAC 192 låter tillräckligt bra samtidigt som det inte tar upp så mycket plats på hårddisken som lossless.

Importeringsalternativen (mp3/aac/lossless/aiff etc) ställer du in i Inställningar - Avancerat - Import. Men iTunes klarar nog inte flac/ape, så där får du nog leta runt lite för något program som kan föra över till aiff först.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-14 02:46

Toast klarar att konvertera flac vet jag, men har ingen aning om ape däremot.

Hej, är det någon som har blivit klokare på det hur man bränner musik från .ape + .cue skivavbild?
MVH
Alex

1
Bevaka tråden