Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med FON

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-01-13 14:15

Tjena
vet att det fanns en tråd med en kille här som var väldigt duktigt på fons routrar.
Har ett litet problem

Fick min fon-router igår och koppla in den med ethernetkabeln till min befintliga trådlösa d-link router. Så långt funkar det fint.
Kan ansluta till min fonrouter och surfa via den och så..
Men nu till problemet:

På min trådlösa D-linkrouter så har ja kopplat in en Lacie nätverkshårddisk som jag kommer åt trådlöst via D-link routern. Men när jag kopplar upp mig via privata delen på min fonrouter så kommer hårddisken aldrig upp i nätverksmappen, och är jag redan ansluten till hårddisken när jag är inne på D-linknätverkat så bryter kopplingen direkt när ajg byter till FON-nätverket.

Förstår inte varför det inte funkar. Någon som kan förklara varför det inte går eller ge mig en lösning på problemet?

Har även ett litet problem när det gäller min PC och min FONrouter.. men det kanske finns andra forum för det
Det går inte att ansluta till privatdelen på pc'n. Står bara nätverksadress erhålls hur länge som helst.. sen händer det inget mer.

MVH
Daniel

jag fick också min FON-router igår. har haft en sen tidigare också men den pajjade.

Iaf problemet med varför din hårdisk så ligger problemet troligtvis i att du är ansluten till laciehårddisken genom laciehårddiskens Netbiosnamn (SMB namn) Den informationen tar sig inte sig genom ett NATat nätverk vilket det blir då du kör genom FONroutern.
Det jag föreslår är att du ansluter med ipnummer isället eller att Portforwarda portarna 137, 138, 139 till ditt ipnummer på FON delen.

det där med att PCn inte får något IPnummer kan jag inte svara på. har haft det problemet på min förra fonrouter också. Det du kan prova är att återställa fonroutern eller tilldela PCn ett eget ipnummer om det går

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-01-13 18:48

nu är jag inte sådär jättebra på sånna här grejer
hur gör jag för att ansluta med ipnummer?

/Daniel

Jag fick mitt igår med, men mitt problem är att den kopplas bort hela tiden, om jag har tur kan jag surfa i 10-15 minuter sedan kopplas den bort.... as irriterande har någon samma problem???

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-01-17 08:52

Ingen som kan hjälpa mig med att få åtkomst till min nätverkshårddisk via FON routern?
Har ingen aning om hur jag ska göra.

1
Bevaka tråden