Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBooken har slarvat bort sina högtalare

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-13 13:05

Min MacBook vägrar spela upp ljud via de interna högtalarna, de finns inte listade i Ljud-inställningarna och försöker jag ändra volymen visas bara en cirkel med ett streck igenom. Däremot fungerar ljudet utan problem om man kopplar in hörlurar eller externa högtalare. Några idéer?

Det lustiga är att högtalarna fungerade när jag satt på flygplatsen i Bangkok, sen slår jag ihop locket och går på mitt flyg hem. Väl hemma öppnar jag datorn igen och helt plötsligt strejkar de. Har testat att starta om och startljudet hörs i dem så de verkar fungera..

Med hörlurar:

(Mikael Mannberg enheten är min mobil)

Utan hörlurar:

Och så här ser det ut om jag försöker ändra volymen utan att ha hörlurar ikopplade:

Du har nog fått glapp i hörlursuttaget så datorn tror du fortfarande har något inkopplat. Lyser det rött ur uttaget? Prova att lirka lite med hörlurspluggen isf...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-13 13:29

Du har rätt. Fan. Säg inte att lösningen är service? :S

Jag har samma problem faktiskt. När jag dragit ut hörlurarna eller högtalarna så lyser uttaget rött, vilket betyder att den tror att där sitter en optisk kabel ansluten. Därför hörs inget ljud heller. Ofta brukar den gå över till inbyggda högtalare efter en stund. Men ibland inte. Ibland växlar den mellan optisk och inbyggda lite slumpvist.

Jag vet inte om jag ska orka lämna in den eller inte. Någon som vet om man kan lämna in den i Göteborg nånstans?

1
Bevaka tråden