Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

[FIXAT] Inloggningsproblem i Internet Explorer och Omniweb

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Detta är en samlingstråd för alla problem med inloggningar från PC med Internet Explorer eller Omniweb

Windows PC med explorer 6, kommer bara till "Vidarebefodrar....." , blir sedan tillbakakastad till första sidan. Fungerar fint i Safari....

Händer samma sak med mig med IE6 som för lilledanne, firefox kan jag logga in i.

IE6-inloggnings-buggen gäller IE7 också. Fick tanka hem Firefox för att kunna logga in och läsa PM...

Sen är profilen väldigt mycket 99mac, och inte helt relevant för min del...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-01-08 17:42

Samma sak för mig, kunde inte logga in med Internet Explorer 6.0. När jag fyller i mina inloggningsuppgifter och trycker på logga in så börjar det ladda och sedan kommer jag tillbaka till samma fönster som jag var i när jag tryckte på inloggningsknappen.
Det löste sig när jag installerade Firefox nu iallafall.
Sen går det även hos mig myyyyycket långsamt.
De lite större 99-loggorna är rätt så pixliga, som om de bara förstorats upp från ett mindre format.

Detta har redan påpekats iofs, men så ni vet att fler får samma problem.

Annars var det lite ovant med allt det nya, men jag tror nog att det kommer bli bra när man vänjer sig och när det blivit ordning på buggarna

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-01-08 18:12

Kan inte logga in alls i IE på Pc, går bra i firefox.

  • Medlem
  • 2007-01-08 19:03
Ursprungligen av imported_enapa:

Kan inte logga in alls i IE på Pc, går bra i firefox.

#2

/Mein

  • Medlem
  • 2007-01-08 19:36

IE-buggen, dvs att man inte kan logga in med varken IE6 eller IE7, borde fixas ombedelbart. Känns pinsamt nog redan nu att det inte fungerar.

Samma sak med Omniweb som för IE6 & IE7.

  • Medlem
  • 2007-01-09 08:45

Mycket vitt i headern

När jag kllickar på dagens diskussioner blir det väldigt mycket vitt i toppen av sidan.
Firefox/Win XP

Går inte att logga in med Omniweb, funkar fint med Safari. Sen är det mycket segare än förut.

Går fortfarande inte att logga in med IE i windows! Högsta prio på detta eller? Eller skriv det på inloggningssidan åtminstånde så man vet att man måste byta browser.

De nya smilysarna är funktionsmässigt mycket sämre,alla har samma färg och är pluttriga så det är svårt att se skillnad på dom.

Vi ska gå igenom hela login processen för att hitta varför just IE/Omniweb inte sätter en "cookie" när alla andra browsers gör det. Vågar ju inte lova 100% att det är fixat på söndag men det är absolut något som jag vill när det är dags att maila alla medlemmar.

Detta problem är numera åtgärdat. Jag sitter här och skriver med Explorer 7. Någon som kan testa Omniweb?

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Detta problem är numera åtgärdat. Jag sitter här och skriver med Explorer 7. Någon som kan testa Omniweb?

/M

Yäääj! Go Martin!

Ursprungligen av Martin Belak:

Detta problem är numera åtgärdat. Jag sitter här och skriver med Explorer 7. Någon som kan testa Omniweb?

/M

Verkar funka fint även i senaste versionen av OmniWeb!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-13 09:26
Ursprungligen av Martin Belak:

Detta problem är numera åtgärdat. Jag sitter här och skriver med Explorer 7.

Äntligen kan man logga in!

Bra jobbat!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-12 23:08

Gött mos

  • Medlem
  • 2007-01-13 00:41

Nu kan jag inte logga in med Firefox, men däremot med IE!?

Bra jobbat Belak! Ett (stort) problem mindre!

  • Medlem
  • 2007-01-13 13:44

Som Gert Fylking skulle ha sagt; Äntligen!

Bra jobbat. (nu inloggad med IE6)

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-13 14:12

Japp, gött mos som sagt

  • Medlem
  • 2007-01-13 15:48

FF2.0. Fast taggen är alltså fortfarande tom så den borde reagera lika underligt på vilken webbläsare som helst. Jag kör just nu Konqueror i Linux och det är samma sak här. Jag ställer mig på startsidan och väljer Forum->Nya inlägg i menyn. Där den där 'The threads below have not been updated since your last visit but still contain unread posts.' visas någonstans i listningen så är dess colspan-tagg som sagt tom.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-09 14:20

Mr sist här vill bara säga att (och det har säkert redan sagts ett par tusen gånger) det funkar fint med Firefox att logga in. Men med MS IE7 så går det fortfarande inte. Även om jag har kasstat alla cookies.

  • Medlem
  • 2007-01-09 14:45

Inloggningsproblemet med IE6/7 har inte med cookies att göra, det testade jag själv till förbannelse igår... :/

Försökte logga in med IE idag på jobbet, och det funkade inte. Kanske har åtgärdats sen dess.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-09 23:56

Mmm... fler och fler som försöker med IE.. Dags att fixa, känns pinsamt om jag ska vara helt ärlig. "Välkommen till 99.se, forumet där du inte kan logga in med den mest använda webläsaren".

Knepig "infobar"

Se bild.

Även den lilla snutten som berättar att "efter detta är det bara gamla inlägg" blir lika smal. Kör Firefox 2 och har provat att rensa cachen och lite annat, men ingen skillnad.

Ursprungligen av staed:

Se bild.

Även den lilla snutten som berättar att "efter detta är det bara gamla inlägg" blir lika smal. Kör Firefox 2 och har provat att rensa cachen och lite annat, men ingen skillnad.

Underligt fel... jag lyckas inte återskapa det. Gör ni något speciellt när i får detta fel? Vad klickar ni på? Får ni alltid detta utseende?

/M

  • Medlem
  • 2007-01-13 02:00
Ursprungligen av Martin Belak:

Underligt fel... jag lyckas inte återskapa det. Gör ni något speciellt när i får detta fel? Vad klickar ni på? Får ni alltid detta utseende?

Samma problem här. FF2.0 också och det har varit så hela tiden. Det ser likadant ut i IE7 också här.

Orsaken är att colspan-taggarna för de där texterna är tomma, dvs colspan="". De borde vara satta till något större än 1, ända upp till 6 om den skall spanna hela tabellens bredd om jag räknat <td>-taggarna rätt.

Ursprungligen av TMB:

Samma problem här. FF2.0 också och det har varit så hela tiden. Det ser likadant ut i IE7 också här.

Orsaken är att colspan-taggarna för de där texterna är tomma, dvs colspan="". De borde vara satta till något större än 1, ända upp till 6 om den skall spanna hela tabellens bredd om jag räknat <td>-taggarna rätt.

Okej, då bör detta vara ur världen också.

/M

Bevaka tråden