Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis trumsamplingar

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-09-22 23:12

Hej,

Snubblade in på denna sida nyss:

http://www.walgran.com/es1/

man kan aldrig ha för många trumsamplingar.

Mvh// indigo

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2005-09-25 21:09

vill man ändra ljuden kan man alltid råka snubbla över disten

Tack för den, fint tips!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-25 22:21

32k 16bit :-/
Men det duger gott åt mig.

Tack för länken!

Någon som har EMU SP-12 ROM-samplingarna? Snälla lägg upp dom här då

Edit: Fixat!

Ursprungligen av indigo:

Hej,

Snubblade in på denna sida nyss:

http://www.walgran.com/es1/

man kan aldrig ha för många trumsamplingar.

Mvh// indigo

Mmm... Tog hem den där samlingen, och lyssnade kritiskt. Ganska mycket aliasing och skit på ljuden. Vissa maskiner har jag samplat själv och dom låter *mycket* färskare och in your face än dessa stackars nersamplade 'kras i rymden'...
Blev 100% besviken på Simmonsljuden, då jag själv aldrig haft chansen att sampla av en sån modul, och såhär tafatt kan den ju inte låta i verkligheten.
En hel del av maskinerna är dessutom från gamla hollowsun, dom har inte ens brytt sig om att ändra namnen, men SAMPLINGSFREKVENSEN kunde dom ändra... :hmmm:

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-10-27 16:15

Synd att jag inte hade bredband innan dom plockade bort Hollowsunsamplingarna

Du vet inte vad du snackar om. Man kan visst ha för många trumsamplingar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-18 14:06
Ursprungligen av MagicC:

Du vet inte vad du snackar om. Man kan visst ha för många trumsamplingar.

Kan man?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-11-18 16:02
Ursprungligen av zthee:

Kan man?

Nej! Sen e det en annan femma att man inte kan hitta "rätt" ljud i de sjutti megaljärder upphöjt till en evighet mapparna.

Tackar, har inte laddat trumsamplingar sen pentium 1-tiden.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-11-18 18:59

Om man vill ha fler trummsamplingar från gamla klassiker, så kan man ladda ned här. Kan vara användbara...själv har jag dragit hem en del "paket" men inte hunnit testa.

De roligaste trumsamplingarna gör man själv ju!! Antingen via gratis mjukvaran Drumsyn eller när man helt sonika lirar in sitt eget slag på någon skojigt ljudande mojäng och processar den och därefter tankar in i sin favvotrummis.

Så nu vet ni var skåpet ska stå!

Ursprungligen av Dalleponken:

De roligaste trumsamplingarna gör man själv ju!! Antingen via gratis mjukvaran Drumsyn eller när man helt sonika lirar in sitt eget slag på någon skojigt ljudande mojäng och processar den och därefter tankar in i sin favvotrummis.

Så nu vet ni var skåpet ska stå!

Jag håller med om att man ska göra dom själv då blir dom som man vill.:p

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-11-19 02:18

Ja, eller så har man en machinedrum... väntar för fullt på att min ska uppgraderas så att man kan sampla med den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-12 17:18

Hehu! Ingen som råkar ha det här samplingszippen kvar?
Jag hade den på hårddisken ett bra tag. Men nu är den borta! Så kan det gå ibland.

Superhygglo -> Skicka ett PM så kan du få plats att ladda upp.

detta va en korg elektribe ES-1tråd från början... :] att klaga på att samplingarna inte e autentiska e ju humor

Finns inte längre?

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2007-01-13 02:01

Kallback: Jo samplingarna var ju menade till es-1an eftersom de var i 32khz, men att kalla det en es-1 tråd vet jag inte. Tänkte mest att gratis är gott. Kvaliteten kanske inte är den bästa men det är ju inte det som är saken.

Oberfunker: Har dem på datorn och kan lägga upp dem ifall det finns intresse. Var ju gratissamplingar då så det borde väll inte vara några problem att lägga upp dem, men rätta mig ifall jag har fel.

Jag har nog också de liggandes på disken...

  • Medlem
  • 2007-01-13 02:20

jag vill också gärna höra dom!

Tjohopp! Vore definitivt intressant! Det verkar ju vara en rätt trevlig maskin det där. Det jag hört hitills har varit rätt trevligt. Om ni har tid / tillfälle / serverplats får nu hemst gärna lägga upp!

  • Medlem
  • 2007-01-17 19:20

jo, givet är det så - men jag blev ändå nyfiken på dessa ljud...

Ursprungligen av Ma:

jo, givet är det så - men jag blev ändå nyfiken på dessa ljud...

Jo det förstår jag, samma här.

indigo: njee kanske va en klumpig formulering då topic i tråden e just [gratis trumsamplingar] hee

fast ES1 → som gjord för att piffa upp intresset kring rätt skäggiga ljud och sen svänga till det hela (oas vad man egentligen trycker in i den) =]

ang. topic, så vill jag nog hålla på att trixa ljud själv - eller på dedikerad maskin ifråga, men visst funkar det att bara samla på charmiga presets också även om det inte e lika roligt att använda senare

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2007-01-30 15:49

Hej, här kommer samplingarna. Förlåt att det tog sån tid. De låg på en annan dator.

länk: http://medieteknik.bth.se/tono05/ES1SamplePack.zip

Ta hem dem medans de nu ligger uppe, vet inte hur länge de kommer ligga kvar.

puss o kram // indigo

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-30 15:51

Woho! Hoppas de ligger uppe iaf 45 min till Så jag hinner hem.

Tackar Indigo!

Tankar för fullt! Guld ju!

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-12-28 00:59

Någon som har dem kvar på datorn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-28 01:19

Jag har dem!

Bevaka tråden