Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony släpper vitt mediacenter

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-11 23:56

http://di.se/Index/Nyheter/2007/01/11/217061.htm?src=xlink

"Vaio TP1 är Sonys senaste dator för vardagsrummet. Rund och vit för att smälta in i det övriga möblemanget.

'Traditionell datordesign passar inte i vardagsrummet', säger en talesperson för Sony i ett pressmeddelande."

(DI:s nätupplaga 2007-01-11)

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-12 03:14

Den där ser ju faktiskt lite användbar ut också till skillnad mot A-TV. Lite högt pris bara.

Citat:

På insidan sitter bland annat 2 GB minne, 300 GB hårddisk, en dvd-brännare och tv-mottagare. Bland anslutningarna på utsidan finns bland annat nätverksuttag, hdmi-anslutning, minneskortläsare och antenningång.

TP1 levereras med ett trådlöst tangetbord, designat för att passa bra i knät.

  • Medlem
  • 2007-01-12 10:06

Jag skulle vilja ha det tangentbordet. Skulle passa perfekt till en Mac Mini. Inbyggd styrplatta och allt.

Undrar om det går att köpa löst?
Någon som sett någon liknande?

Ser ut som en sån där självgående gräsklippare eller dammsugare

Bara jag som tycker att tanentbordet ser ut Exakt som det till iBook?
Jag menar inte att Sony har plagierat (hur många sett kan ett tangentborde se ut på...), men det var nästan skrämmande likt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-12 10:54

Man måste ge Sony en eloge att de i alla fall försöker bryta det gamla mossiga formspråket från 1970-talet med fyrkantiga plåtlådor. Men det är klart att Apple har bättre formgivare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-12 11:09

CD-växlare känns väldigt 80-tal... Priset känns också väldigt 1980-tal.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-13 14:07

Det är precis så jag använder min Mini idag, och det är nog därför Sony har tagit fram den där produkten! (tror jag...)

Här är en lite äldre produkt som sony ville få in i alla vardagsrum...i usa...
Jag skulle verkligen inte ha något emot om Apple tillverkade en liknande modul för minin - en dvd växlare i samma finish som minin! 200 dvd'er och växlaren känner av vilka filmer det är och tar fram instick för varenda rulle - helt underbart!

Skulle den här produkten finnas i Sverige så skulle jag köpa den direkt!

http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/en/-/USD/SY_BrowseCatalog-Start;sid=EBESJ3rLSAkS5z9jyHkYLDXaj2rt2GODFfA=?CategoryName=tv_DigitalLivingSystem&Dept=tvvideo

Tycker själv att den var ganska stilig. Det enda problemet är väl operativsystemet ^_^. Om den körde Mac OS X och var hälften så dyr hade jag nog slagit till.

Hmm... den såg inte helt dålig ut, det enda som verkligen skrämmer är prislappen.
Innovation!!!

mmm... snyggare än alla macar jag sett...

1
Bevaka tråden