Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fjärrstyra med K800i?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-01-10 15:50

Sökte i forumet men hittade inte någon tråd med detta.
Jag hade velat styra exempelvis iTunes och Keynote/Powerpoint med min K800i och "Fjärrstyrning" som man hittar under "Underhållning" men får inte detta att fungera alls. Får upp ett felmeddelande i telefonen när jag försöker.
Någon som löst detta?
Har en MacBook Pro med OS X 10.4.8 och plugin från feisar.

Är telefonen parkopplad med datorn? Använd annars "Bluetooth Inställningsassistent" i din Mac.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-01-10 17:46

Japp, den är så parkopplad den kan bli. Har redan synkat med både iCal och Adressboken

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-01-10 19:41
Ursprungligen av peekei:

Japp, den är så parkopplad den kan bli. Har redan synkat med både iCal och Adressboken

Funkar det? K800:an finns ju inte med på Apples lista över iSync kompatibla enheter.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-01-11 19:17
Ursprungligen av Gunnar B:

Funkar det? K800:an finns ju inte med på Apples lista över iSync kompatibla enheter.

Som jag skrev så har jag köpt ett plugin till iSync från mobile.feisar.com. Billigt och funkar väldigt bra, förutom för fjärrstyrning då.
Kostar ca 25-30 kr

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-18 09:21
Ursprungligen av peekei:

Som jag skrev så har jag köpt ett plugin till iSync från mobile.feisar.com. Billigt och funkar väldigt bra, förutom för fjärrstyrning då.
Kostar ca 25-30 kr

Köpt? Denna fungerar utmärkt och är bara att ladda ner:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20060817214102586

/K

Under inställningar på Bluetooth-enheter, har du kryssat i att du vill kunna använda enheten (K800i) som fjärrkontroll för datorn?

Jag använder min K800i som "mus" när jag kopplar in min MBP till min TV och sätter igång filmer osv via bluetooth och har inga extra drivrutiner eller så utan kör bara rent med "Desktop" under fjärrstyrning på mobilen, men se till att det är ikryssat på datorn att du vill kunna använda telefonen som fjärrkontroll.

Mvh,

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-01-11 23:22

Detta är riktigt skumt. Brorsans Mini kan jag styra utan problem. Har parkopplat flera gånger utan resultat. Och väljer jag tillgängliga tjänster i mobilen så står det bara "object push". Har även avinstallerat datorn som enhet i mobilen och gjort det på nytt. Fattar inte varför...

Salling Clicker är det enda du behöver. Fungerar fint med SE telefoner.

http://www.salling.com/Clicker/mac/

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-01-16 01:28

Japp, har laddat ned demon o kört det lite och är imponerad måste jag säga. Väldigt användbart... Men att sedan använda det i vardagen lär väl inte bli av
Det får väl bli detta till slut... Lite trist bara att det inte fungerar med standardgrejer.
200 spänn är ju inte så farligt heller.

1
Bevaka tråden