Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fjärrstyra en mac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-26 20:35

Vad finns det för program så att man grafiskt kan styra en andra mac från en huvuddator?
Om man kopplar en massa externa firewire hårddiskar till den andra macen, kan man då dela ut dessa i ett nätverk?
Tack på förhand.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-11-26 21:03
Ursprungligen av Khayman:

Vad finns det för program så att man grafiskt kan styra den andra macen från den första?

VNC - är ett grattis och vanligt alternativ som funkar bra. OSXvnc på servern och Chicken of the VNC som klient. se http://www.nyu.edu/its/humanities/docs/vnc.html

Ursprungligen av Khayman:

Om man kopplar en massa externa firewire hårddiskar till lagringsmacen, kan man då dela ut dessa i nätverket?

Jepp

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-26 22:55

Apple remote desktop är oslagbart, visst kostar en del men det är underbart. Helt oumbärligt när man ska styra servern, fjärruppdatera eller hjälpa någon som har mac. Du styr datorn precis som du satt framför den!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-27 15:26

IIIkkk ja den var dyr den!!! det får nog bli VNC men tack så mycket ändå

Finns det någon lösning så jag kan styra min mac grafiskt från en PC (Windows XP)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-11 22:23
Ursprungligen av hkkvarns:

Finns det någon lösning så jag kan styra min mac grafiskt från en PC (Windows XP)?

Samma svar som ovan. Med VNC-programvara på PC:n kan du styra macen.

OK, tack. Jag ska prova!

1
Bevaka tråden