Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

[Fixat] Favikonen?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det kanske inte är en bugg men faviconen är en V-bulletinsymbol. Det måste fixas!

Ursprungligen av David Slättne:

Det kanske inte är en bugg men faviconen är en V-bulletinsymbol. Det måste fixas!

Jag har gjort en ny favicon, men webbläsarna cachar rätt hårt. Testa att byt till en webbläsare som du inte använt på 99.se ännu, då ska rätt favicon visas.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-08 20:55
Ursprungligen av Adrian B:

Jag har gjort en ny favicon, men webbläsarna cachar rätt hårt. Testa att byt till en webbläsare som du inte använt på 99.se ännu, då ska rätt favicon visas.

Hur ska man då få den läsaren man vill använda att använda den nya ikonen?

  • Medlem
  • 2007-01-14 12:36

Cacheningen kan vara lite lurig. Tex FF rensar helst inte saker på en sida som man har öppen i fönstret vilket gör att en cacherensning inte ser ut att 'ta'. Ett tips kan vara att först stänga ner alla fönster så att man endera har en blank sida, eller i varje fall inte någon sida med en 99-länk i. Sedan rensar man cachen och provar igen. Funkar det inte då så får man applicera en mindre mängd högexplosiva ämnen i datorn. Det fungerar garanterat ;D

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-14 19:36

Fungera ej...

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-01-14 20:56

I min mening vore det finare med helt genomskinlig bakgrund i faviconen, i stället för ogenomskinligt vit som nu.

Jag tycker att det snyggaste skulle vara en svart bakgrund och vit nittionia.

Ursprungligen av ztaafen:

Jag tycker att det snyggaste skulle vara en svart bakgrund och vit nittionia.

Är det fler som tycker det? Jag har gjort en inverterad variant:

http://adrianb.info/temp/99favicon/inverterad.php

Jag har lagt till <link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico"> i head-taggarna nu. Kanske gör susen?

Safari är en skurk på området. Ibland är enda sättet att gå in i ~/Bibliotek/Safari/Icons/ och tömma den mappen på innehåll. Då tvingar man Safari att ladda nya faviconer.

Edit: Samma minut, men ohennig hann ändå före, tusan, jag borde inte lagt tid på fet stil...

Ursprungligen av Björnström:

Jag har lagt till <link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico"> i head-taggarna nu. Kanske gör susen?

Ja, det kan också hjälpa till att tvinga webbläsarna att läsa in nya.

Senast redigerat 2007-01-15 14:17

Safari är lite jobbig med faviconer, så det enklaste sättet är att stänga av programmet och kasta mappen ~/Bibliotek/Safari/Icons och starta om.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-01-15 18:45
Ursprungligen av ohennig:

Safari är lite jobbig med faviconer, så det enklaste sättet är att stänga av programmet och kasta mappen ~/Bibliotek/Safari/Icons och starta om.

Tack för tipset!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-10 20:20

Favikonen?

Hur får man den snygga favikonen "99" att synas i safari? Hos mig syns den bara i firefox...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2007-01-10 20:25

Jag får olika favicons. Skumt.

Ursprungligen av filuren:

Jag får olika favicons. Skumt.

Jag får Firefox-varianten i Safari och det är fullständigt omöjligt att se vad den ska föreställa.:confused:

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag får Firefox-varianten i Safari och det är fullständigt omöjligt att se vad den ska föreställa.:confused:

"Föreställa"? Hehe. Det är vBulletins standardikon..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-10 21:49

För mig funkar det inte (startar till och med om safari och trycker på "Töm Cache")...

Ursprungligen av Adzam 1:

För mig funkar det inte (startar till och med om safari och trycker på "Töm Cache")...

Samma här. Tömde cashen och startade om Safari men får fortfarande samma "fula" favicon. Ganska lustigt egentligen att man lägger ner så mycket kraft på att få en sådan sak riktig

En annan sak. Jag får fel smilies. Den smilie jag klickade på när jag skulle posta detta ursprungligen är inte den samma som jag får och samma sak gäller för "confused" smilien.

Senast redigerat 2007-01-11 02:15
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-10 20:50

Den som man gick in först med (i mitt fall Safari) fick den fula loggan. Nu vill jag ju använda safari, så jag hoppar på en lösning inom en snar framtid från 99.se. :|

Töm cachen så ska den nya ikonen visas.

Ingen aning varför det är så. Tror överstekodare Belak får titta närmare på det

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-11 22:22

Mmm, låter bra...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-14 11:12

...

1
Bevaka tråden