Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wireless Mighty Mouse / MBP ...fläktar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-10 18:03

...är det fact att fläktarna drar igång när man kör med wireless mighty mouse eller är det bara jag?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-10 23:45

...för övrigt drar fläktarna dangit igång hela tiden på vad som. förutom typ findern. crap. tyst dator my ass.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-10 23:58

Vad har du för specs på din och i vilken miljö använder du datorn?
På min MBP har jag bara hört fläktarna vid enstaka tillfällen då jag spelat 3d-spel eller använt Parallells Desktop... 95% av tiden är den knäpptyst.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-11 00:19

MBP C2d, 2.33 ghz, 2 gig ram ...har i princip bara använt den i rum runt 18-21 grader. Fläktarna drar igång om man kollar nåt på YouTube och oftast Quicktime, även fast det bara handlar om kortare och enklare klipp. Dock skippar dem att sätta igång då jag kollar film i VLC...

Vill man ha den tyst bör man helst bara surfa lättare sidor, skippa bluetooth tillbehör och köra ett program i taget.

Ang. bluetooth tillbehör - någonsin hört något om att det skulle ta extra kraft av datorn?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-11 00:37

btw - finns det något man kan göra åt fläktarna så de tar det lite lugnare? typ trycka i mer minne?

1
Bevaka tråden