Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer stormen (Stevenote ikväll)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi vill passa på att förvarna om kvällens stormliknande besöksvåg som börjar rulla in från 15.00 gissar jag. Steve Jobs håller keynote på MacWorld Expo San Francisco mellan 18.00 och 20.00 - då kommer sajten vara riktigt tungladdad tyvärr.

Jag vill be om två saker:

- Ladda inte om sidorna onödigt mycket. Vänta på att sidan laddat klart istället för att göra reload-efter-reload. Du bidrar bara till mer problem om du skapar fler sessioner.

- Förståelse för situationen. Det är nästan omöjligt att klara så mycket serverlast på en gång.

Förberedelserna är igång!

- Sökfunktionen trimmas ner vid 17.00 inkl möjligheten till "dagens aktiva diskussioner". Du får bara göra en sökning var 60e sekund för att spara kraft.

- Vissa funktioner som "aktiva medlemmar" är avstängda tillfälligt för att spara kraft.

- Våra tre Xserve G5 får förstärkning under eftermiddagen (bilder kommer senare).

Kul att se sajten online och rätt "snäppig" trots 2200 till 2800 inloggade medlemmar!

Måste vara dom där 9 Xserve G5:orna som gör susen

För er som pillar med servrar kan jag säga att vi tidvis legat på 300 requests per sekund och peakade nyss på 173 MySQL queries per sekund.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-10 00:35

Snyggt rack! Ännu snyggare om alla Xserve får sitta "på raken"

Björnström.. jag vill hellre se baksidan av racket

bstark.. som kopplade in en ny UPS idag, den gamla brände proppen så alla servers dog :/

Ursprungligen av bstark:

Björnström.. jag vill hellre se baksidan av racket

bstark.. som kopplade in en ny UPS idag, den gamla brände proppen så alla servers dog :/

Haha - du vet hur illa det kan se ut på baksidan. Inget att visa bild på ännu

Vi håller faktiskt på att rensa upp en hel del. Rittal levererade nya buntband med kardborrelås på nyligen och jag har köpt massor av vita nätverkskablar och strömkablar för att göra även baksidan lite mer estetisk.

Upptäckte att en granne i webhallen köpt en sådan här:
http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=AP7951

Den verkar ju vara riktigt trevlig - funderar på om man inte borde installera en sådan även i vårt rack.

Ursprungligen av Björnström:

Haha - du vet hur illa det kan se ut på baksidan. Inget att visa bild på ännu

Vi håller faktiskt på att rensa upp en hel del. Rittal levererade nya buntband med kardborrelås på nyligen och jag har köpt massor av vita nätverkskablar och strömkablar för att göra även baksidan lite mer estetisk.

Upptäckte att en granne i webhallen köpt en sådan här:
http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=AP7951

Den verkar ju vara riktigt trevlig - funderar på om man inte borde installera en sådan även i vårt rack.

En sån har vi, mycket praktisk, dock är den inte inkopplad just nu för UPSen pajjade. Borde nästan försöka fixa fram en bild hur det ser ut nu - en bild på hur det inte ska se ut.

Man kan tydligen koppla en sån till nätverket på nåt vis också för nån övervakning antar jag, har inte satt mig in i det dock.

Ursprungligen av bstark:

En sån har vi, mycket praktisk... Man kan tydligen koppla en sån till nätverket på nåt vis också för nån övervakning antar jag, har inte satt mig in i det dock.

Haha - det är ju HELA poängen med den där. Annars kunde du sparat 6500 av dom där 6575 kronorna och köpt en vanlig strömplint. Säljer du din?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-10 16:34

banna alla musiker mellan 18-20 så löser det sig.

Laddade ner trafikrapporten - inte svårt att se "the Stevenote effect"

1
Bevaka tråden