Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläkten drog igång när MacBooken var avstängd???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-01-08 19:24

Igår hände nåt skumt. Jag laddade ur MacBooken helt så den gick i viloläge. Sedan pluggade jag i strömsladden och stängde av datorn.
När den var helt laddad lade jag in den i fodralet (Tucano Second Skin) och la den på skrivbordet.
När jag typ en timme senare kom upp i rummet så snurrade fläktarna i den för fullt och den var jättevarm. Fick lov att ta ur den ur fodralet igen!
Någon annan som varit med om detta???

Ursprungligen av danjo:

Igår hände nåt skumt. Jag laddade ur MacBooken helt så den gick i viloläge. Sedan pluggade jag i strömsladden och stängde av datorn.
När den var helt laddad lade jag in den i fodralet (Tucano Second Skin) och la den på skrivbordet.
När jag typ en timme senare kom upp i rummet så snurrade fläktarna i den för fullt och den var jättevarm. Fick lov att ta ur den ur fodralet igen!
Någon annan som varit med om detta???

Jepp. Jag har haft problem med att min MacBook Pro startar i stängt läge. Tyvärr har även ett nytt fel tillkommit: Den går inte in i vila längre då jag stänger locket. Enbart skärmen släcks, men jag kan höra den andas.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-08 21:01

Varit med om det en gång, när den stängdes av. Problemet har inte återkommit efter EFI-uppdatering, men det kan vara en slump.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-01-09 23:28

Inte för att skrämma upp dig men kolla upp datorn nu ordentligt. Jag råkade ut för nästan samma sak. Lyckades stänga locket innan datorn hann stänga av. Hade datorn i neopren skyddet i 2h innan jag hann upptäcka värmen...

Det hela slutade med att datorn varit inne och bytt "modulen" vad det nu kan vara...
Kolla in denna:
http://www.99.se/ibook-macbook/108606-standby-gar-foer-manuell-avstaengning.html

1
Bevaka tråden