Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF 2007: Apple lanserar iPhone

Tråden skapades och har fått 279 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så kom tillslut dagen då ryktena om Apples iPhone besannades. Under kvällens Macworld-keynote i San Francisco presenterades för första gången den ryktesomspunna mobilen iPhone från Apple. Trots de senaste veckornas uppståndelse över att Linksys släppte en egen produktserie med samma namn inriktad på Skype-telefoni väljer alltså företaget lansera sin egenutvecklade mobil under samma namn.

- Revolutionerande användargränssnitt baserat på tryckkänslig skärm
- Sync av video och musik via iTunes
- Docka
- Enkelt att starta flerpartssamtal i iChat-stil
- Mail-liknande gränssnitt för att hantera e-post i form av POP och IMAP. Stöd för HTML-brev.
- Samarbete med Yahoo för e-post
- Påbörjat samarbete med Google som till en början ger Google Earth till iPhone

Teknikfakta
- Widescreen
- Tryckkänslig skärm med multi touch
- 2 megapixlar kamera
- WiFi och Bluetooth
- Högtalare
- 11,6 mm tjock
- Fem timmars taltid
- Stöd för GSM och EDGE (ej 3G)
- 4 GB för 499 dollar och 8 GB för 599 dollar. Inkluderar abonnemang hos Cingular med två års bindningstid

Innehåller bland annat programvaror/funktioner för
- Coverflow för bläddring i media
- Safari
- Kalender
- Mediauppspelning
- Yahoo Mail
- Chatfunktion
- Widgets
- Google maps

Mer info hittas på www.apple.com/iphone

Uppdatering: Rättade prisuppgifterna.

Den såg riktigt najs ut faktiskt. Kom precis hem från serverhallen så jag har inte hunnit följa kvällens aktiviteter

Dags för 99mobil snarast kanske?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-01-09 21:01

Helt klart coolt. Men bunden till cingular? finns de i sverige?

Ursprungligen av ahmedmo:

Helt klart coolt. Men bunden till cingular? finns de i sverige?

Det kommer att gå att köpa den obunden, men då får du lägga på ett par tusen till.
Kommer försöka få tag på en när de släpps i USA i juni.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-01-09 21:09
Ursprungligen av ztaafen:

Det kommer att gå att köpa den obunden, men då får du lägga på ett par tusen till.
Kommer försöka få tag på en när de släpps i USA i juni.

Ett par tusen? Så vitt ja vet så är skillnaden 300:- om man väljer en teliabunden telefon. Verkar ju lite knepigt, de lär ju knappast konkurrera då.... Hoppas studentrabbaten gäller

Ursprungligen av ahmedmo:

Ett par tusen? Så vitt ja vet så är skillnaden 300:- om man väljer en teliabunden telefon.

Va? Hur kan du jämföra Telia med Singular i USA? I priset 599USD ingår 2 års abonnemang hos Singular. Då kan du ju föreställa dig vad den kommer kosta utan bindningstid.

Ursprungligen av ahmedmo:

Ett par tusen? Så vitt ja vet så är skillnaden 300:- om man väljer en teliabunden telefon. Verkar ju lite knepigt, de lär ju knappast konkurrera då.... Hoppas studentrabbaten gäller

Jag vet inte själv vad det kommer att kosta, men tyckte att någon skrev det i tråden om MWSF..

Btw. givetvis så kör man ju iPhone med en iPod-strumpa.
Hoppas att Apple släpper en iPhone-strumpa i samband med att iPhone släpps.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-09 21:00

Helt sanslös!
Möjligen lite minne... 8GB räcker inte långt för allt man skall använda den här till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-09 20:59

Fy fan mitt ha begär går i taket!!!

http://www.engadget.com/photos/first-iphone-pics/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-09 21:00

Fy fan mitt ha begär går i taket!!!

http://www.engadget.com/photos/first-iphone-pics/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-09 21:03

Helt sanslös!
Möjligen lite minne... 8GB räcker inte långt för allt man skall använda den här till.

Fy fan vad repig den lär bli.

Vad spelar det för roll?

Ursprungligen av ztaafen:

Vad spelar det för roll?

Iofs. Apple lär väl släppa ett fodral för 1000kr. Problemet löst.

Ja om den är av samma material som ipoden.

Tro inte på Hypen se verkligeheten - Demad av Phill schiller.

Jag hade mina tvivel men de är borta nu.

Phill schiller demar den live inget hokus pokus..
http://www.youtube.com/watch?v=YgW7or1TuFk&NR

Hoppas nu att den fortfarande känns modern till hösten... "Di anre" lär väl inte sluta jobba.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-09 21:14

Helt otroligt! Jag vågade inte ens hoppas på en iPhone, men voila! Jag trodde att Apple-sajten var fejkad först när jag såg iPhone-fliken.

Ska bunkra upp med varm chooklad och vänta tills keynote-videon släpps..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-09 23:28
Ursprungligen av boris91:

Helt otroligt! Jag vågade inte ens hoppas på en iPhone, men voila! Jag trodde att Apple-sajten var fejkad först när jag såg iPhone-fliken...

Ska bunkra upp med varm chooklad och vänta tills keynote-videon släpps..

you read my mind. e dock lite dissapointed att dom snålar med utrymmet. Det ultimala vore ändå att ha 30 och 80gb. Och varför har dom inte 3g? design innanför och utanför är iofs orgasmiskt.

Ska bli intressant och se vad apple har för sammarbete med att göra om macbook till en tablet-pc

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-01-09 21:15

Hum kanske.. man ja tror ändå inte ett par tusen... Har de här cingular täckning i Sverige osv? Vore ju ganska värdelöst annars

Cingular är en amerikansk mobiloperatör. Finns inte i Sverige. Men när telefonen väl kommer hit kommer den säljas med svensk operatör såklart.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-01-09 21:25
Ursprungligen av Rickard A:

Cingular är en amerikansk mobiloperatör. Finns inte i Sverige. Men när telefonen väl kommer hit kommer den säljas med svensk operatör såklart.

Hoppas det blir telia... telenor suger här ute i skogen...
tur att man är 18 då så att man kan teckna abonemang

Den ska jag köpa .slut

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-09 21:25

Utifall ni inte har märkt det så har det även släppts en ny Airport Extreme som kör 802.11n

Tycker de utlämnar rätt mycket vital information. T ex om standby tid.

Det är väl antagligen för att den inte är riktigt klar än.
Skeppas ju inte förrän i juni, ju.

iNeed thisPhone!

Men..? Heter den verkligen iPhone? Var det inte nån annan som också släppte en iPhone nyss?

3G-modell på gång, hävdas det på vissa sidor. Att de inte släpper en på en gång är inte konstigt, i USA existerar knappt 3G. Men den har Wifi, då duger det för mig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-09 22:19
Ursprungligen av Leftrustle:

3G-modell på gång, hävdas det på vissa sidor. Att de inte släpper en på en gång är inte konstigt, i USA existerar knappt 3G. Men den har Wifi, då duger det för mig.

Vilka sidor?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-09 21:44

Jag kan inte mer än konstatera att jag KOMMER att äga en mobiltelefon från Apple och det gör mig alldeles varm inombords. Inga flera iSyncproblem, allt kommer bara funka... Undrar i vilken grad den kör osx, vilken unixfunktionalitet den har osv... Vore iskallt att kunna ssh:a till sin mobil, HAHA!!!

Bevaka tråden