Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF2007 klockan 18.00

Tråden skapades och har fått 388 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Idag är det dags för MacWorld Expo 2007 i San Francisco. Som alla redan vet kommer Steve Jobs hålla ett tvåtimmars keynoteanförande med en massa nyheter. Räkna med att diskussionerna kommer gå vilda här oavsett om någonting nytt släpps eller inte!

Förra året hade jag möjlighet att befinna mig på plats för att se Steve Jobs tala och det var naturligtvis lite bättre än att hänga på 99mac men vi gör så gott vi kan för att göra det trevligt imorgon!

Bildreportaget från MWSF 2006:
http://media.99mac.se/bildreportage/mwexpo2006/

Tidpunkten som gäller imorgon är 18.00 svensk tid.

Vi kommer göra vårt bästa för att hålla igång sajten trots massiva besökarsiffror. Planer finns på att utöka serverparken efter lunch imorgon nämligen.

Det vimlar av rykten i vårt ryktesforum: http://www.99.se/aktuella-rykten/108367-spekulation-infoer-mwsf-2007-a.html

Roger Åberg hittade den här listan över sajten som rapporterar mer eller mindre live:
http://uneasysilence.com/archive/2007/01/9115/

Om du tänker storhandla på AppleStore imorgon ska du inte glömma dina Klickback® poäng. Ett enkelt klick ger dig poäng till olika spännade premier:
http://www.klickback.se/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-01-09 02:13

Fräckt. Nya iMacar tror jag helt klart, men samma design eller bara lätt förändrade men det kommer en svart också.

10" MacBook, flashdisk och ingen intern optisk enhet.

Rosa.

Sjukt hett.

Kommer det en telefon från Apple så måste jag testa den, (läs köpa) men det blir nog inga andra inköp av Apple hårdvara. Överst på listan står en Nokia N800 efter utlandsresan i morgon.

//Stefan

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-09 08:12

Jag kommer inte att lägga mig förrän jag tittat på Keynoten.. Det ser dock ut som att Apples sajt kommer att bli ännu gravare belastad än vanligtvis i år.

Eftersom en av dom säkraste sakerna som kommer är Leopard hoppas jag på riktigt spännande nya funktioner, som Jobs talade om. En svart iMac vore nog inte helt fel heller. Vad sägs om att köpa en vit och en svart, och köra Black & White på dom?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-01-09 08:30
Ursprungligen av boris91:

En svart iMac vore nog inte helt fel heller. Vad sägs om att köpa en vit och en svart, och köra Black & White på dom?

Samtidigt som du bjuder över din vän från Kapstaden, och käkar Black & White.

Missförstå mig rätt men är det så att man kan köpa dessa "nya" produkter så fort de i princip presenterats av herr Jobs på MacWorld Expo idag? Eller åtminstone lägga beställningar?

Tycker sånt här är oerhört spännande, alla rykten med mera. Nästan så man laddar upp med popcorn och en iskall kl 18

Ursprungligen av jonas i:

Missförstå mig rätt men är det så att man kan köpa dessa "nya" produkter så fort de i princip presenterats av herr Jobs på MacWorld Expo idag? Eller åtminstone lägga beställningar?

Tycker sånt här är oerhört spännande, alla rykten med mera. Nästan så man laddar upp med popcorn och en iskall kl 18

Så fort AppleStore öppnar är det bara att börja shoppa (glöm inte Klickback) loss!

  • Medlem
  • 2007-01-09 10:36

Sitter på ett hotell några kvarter bort och väntar in timmarna.
Det är på nåt sätt lite mer spännande i år, antagligen för att mycket tyder på att Apple kanske glider in på fler marknadsområden.

Det jag hoppas på mest, är att (om det släpps nåt riktigt intressant) få tag i några ex att ta hem till Sverige och kunna sälja före alla andra.
Jag vet, det är sällsynt och nästintill omöjligt, men jag har lyckats ha flyt förr...

SKULLE det gå att komma hem med ett gäng mobiler t ex, så finns det alltid ett gäng freaks som vill vara först och betala mer för det.

/ Palle i ett alltför uppvärmt rum på Grant Plaza, har lite svårt att lägga mig...

Ursprungligen av Palle:

SKULLE det gå att komma hem med ett gäng mobiler t ex, så finns det alltid ett gäng freaks som vill vara först och betala mer för det.

Jag är ett freak...
För ett par månadeer sen la jag min p910 på biltaket och körde iväg, sen dess så har jag haft en 5 år gammal Nokia, blir snart tokig på den!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-09 14:30
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Jag är ett freak...
För ett par månadeer sen la jag min p910 på biltaket och körde iväg, sen dess så har jag haft en 5 år gammal Nokia, blir snart tokig på den!!!

Jag har min Nokia 6310i kvar. I skick som ny med originalbox. Nu är frågan SE K800i, Nokia E50 eller Apple?:cool:

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-01-09 15:18
Ursprungligen av bossep:

Jag har min Nokia 6310i kvar. I skick som ny med originalbox. Nu är frågan SE K800i, Nokia E50 eller Apple?:cool:

Kommer Apple med mobil säljer jag min SE K800i direkt!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-09 15:40
Ursprungligen av doGG:

Kommer Apple med mobil säljer jag min SE K800i direkt!

Mjah! Det lovar inte jag oreserverat. Att jag sitter kvar med min Nokia 6310i beror på den fantastiska batteritiden. Sedan gillar jag designen. SE K800i har ju inte någon imponerande batteritid. Nokia E50 är bra.

En del saker kan man köpa direkt. En del inte.

Men jag vet inte, har aldrig beställt något direkt.

Hoppas på mycket ikväll Alltid lika kul ifall det kommer nått spännande elelr inte ! Men största hoppet är ju på en mobil såklart. Såg på aftonbladet.se att dom spekulerade på att det skulle komma en sådan. *håller tummarna hårt som faen*

När t.om. Aftonbladet tar upp det, då är förväntningarna något höga....

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-01-09 10:36

Sån tur att man är i UK, då får man ju reda på allt en timme innan er! Här börjar det ju 17!
Ska bort till co-op senare och köpa på mig lite mer öl och sen göra klart med några påsar Walkers Salt&Vinegar. Kan bli en intressant afton. Känner mig dock lite skeptisk till telefonen...

Ursprungligen av bollman:

Sån tur att man är i UK, då får man ju reda på allt en timme innan er! Här börjar det ju 17!
Ska bort till co-op senare och köpa på mig lite mer öl och sen göra klart med några påsar Walkers Salt&Vinegar. Kan bli en intressant afton. Känner mig dock lite skeptisk till telefonen...

Man är ju alltid lite skeptisk till sånna spekulationer, men man hoppas ju alltid iaf

Fan, skicka över lite sånna chips! Dom godaste dom har där borta.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-01-09 12:45
Ursprungligen av bollman:

Sån tur att man är i UK, då får man ju reda på allt en timme innan er! Här börjar det ju 17!
Ska bort till co-op senare och köpa på mig lite mer öl och sen göra klart med några påsar Walkers Salt&Vinegar. Kan bli en intressant afton. Känner mig dock lite skeptisk till telefonen...

Uu, Vinegar-varianten är så tvi tvi... Walker 12pack Ready Salted däremot.
Var håller du hus i UK?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-09 13:22

Länk till Keynote streamen?

Om man vill se keynoten är det väl bara att ge sig till tåls till ca 22.00 CET? Kanske läge att stiga upp tidigt imorgon onsdag istället

Vore bra om nån kunde lägga upp en länk som hänvisar till keynoten, UTAN att man får se reklam , info mm om allt det nya. Så att det blir mer spännande ...

En gissnings är väl

http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwsf07/

eftersom MWSF 2006 ligger på

http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwsf06/

Ursprungligen av DaWolf:

Vore bra om nån kunde lägga upp en länk som hänvisar till keynoten, UTAN att man får se reklam , info mm om allt det nya. Så att det blir mer spännande ...

Mac Rumors spoilerfria länksida
Troligtvis hamnar keynoten på denna adress

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-09 13:30

Ah, hittade samma sak som jag redigerade in.

Mac Rumors har lite Mac-reklam bredvid, kan vara risk att något avslöjas

Ursprungligen av bollman:

Sån tur att man är i UK, då får man ju reda på allt en timme innan er! Här börjar det ju 17!
Ska bort till co-op senare och köpa på mig lite mer öl och sen göra klart med några påsar Walkers Salt&Vinegar. Kan bli en intressant afton. Känner mig dock lite skeptisk till telefonen...

Sitter i Bristol. Synd att England är europas U-land gällande snabba uppkopplingar (och annat). Kommer lida o se denna ikväll på hotellet

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-09 14:32
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Sitter i Bristol. Synd att England är europas U-land gällande snabba uppkopplingar (och annat). Kommer lida o se denna ikväll på hotellet

Är det? 24Mbit/s i London. Och annat är det verkligen ett U-land. Det kunde bli bättre om öborna bara ville medge att de fortfarande lever i 1800-talet.

Ursprungligen av bollman:

Sån tur att man är i UK, då får man ju reda på allt en timme innan er! Här börjar det ju 17!
Ska bort till co-op senare och köpa på mig lite mer öl och sen göra klart med några påsar Walkers Salt&Vinegar. Kan bli en intressant afton. Känner mig dock lite skeptisk till telefonen...

Ahhhhh Salt&Vinegar köp hem en låda åt mig!
Finns det några bättre chips till öl? Näääää!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-09 15:34
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ahhhhh Salt&Vinegar köp hem en låda åt mig!
Finns det några bättre chips till öl? Näääää!

Salt & Vinegar - Hua!
De ger mig kväljningar... Och varför ska de sälja dem i så små påsar???

Chips och Mac

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ahhhhh Salt&Vinegar köp hem en låda åt mig!
Finns det några bättre chips till öl? Näääää!

Salt & vinäger-chips, ale/bitter och en Mac - jag tycker nog inte det kan bli mycket bättre.

Kan vi inte i väntan på Keynote Speech ta och göra Walker's Salt & Vinegar till officiellt chips för 99mac? Kom igen - sämre beslut har fattats. Av sämre människor (eller åtminstone såna som kör irrdatorer).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-09 16:20
Ursprungligen av bollman:

Sån tur att man är i UK, då får man ju reda på allt en timme innan er! Här börjar det ju 17!
Ska bort till co-op senare och köpa på mig lite mer öl och sen göra klart med några påsar Walkers Salt&Vinegar. Kan bli en intressant afton. Känner mig dock lite skeptisk till telefonen...

Nu har du nog rört ihop det där med tidszoner och klockslag eller var du ironisk? När klockan visar 17.00 i UK visar den nämligen 18.00 i Svedala och för den delen 09.00 i SF.

Ursprungligen av Berndt-Inge Petersson:

Nu har du nog rört ihop det där med tidszoner och klockslag eller var du ironisk? När klockan visar 17.00 i UK visar den nämligen 18.00 i Svedala och för den delen 09.00 i SF.

ROFLMAO! Är DU ironisk?

Mina våta drömmar:

Ny Finder
Groupware i kubik.
"iTV" med många funktioner för en rimlig peng.

Vad jag inte vill se:

200 iDVD-teman
Den där fjanten Meyer (eller vad han hette) spela musik för länge.
Ross Ho (ryser)

Bevaka tråden