Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem, MS Wireless Laser Mouse 8000 i OSX?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en Microsoft Wireless Laser Mouse 8000, men har nu stött på problem.
Eftersom jag kör OS X så gjorde jag först efterforskningar hos Microsoft om denna mus hade stöd för OSX, och enligt dom skulle den ha det.
I förpackningen följer det dessutom med drivrutiner och program till just OS X.

Tyvärr måste jag, efter många timmars trasslande, säga att det verkligen inte fungerar som det ska. Jag får inte musen att kommunicera alls med operativet. Varken direkt via Bluetooth (inbyggt i datorn), eller med den medföljande bluetooth-stickan.

OS X kan hitta och se att musen finns i närheten, men det är omöjligt att para ihop dom, vilket är nödvändigt för att kunna bruka den.

Eftersom det enligt Microsoft ska fungera så blev jag naturligtvis fundersam och började googla runt på nätet för att eventuellt hitta andra med samma problem.
Det visar sig faktiskt att jag är långt ifrån ensam. I princip alla verkar ha samma problem, och faktum är att jag inte hittade en enda person som kunde säga att det fungerade som det skulle.

Frågan är, vad jag ska göra nu?
Det verkar helt enkelt hänga på taskiga drivrutiner?

Varken komplett (där jag köpte den ifrån) eller Microsoft vill ha tillbaks min nya mus..

Senast redigerat 2007-01-09 13:03

Det är just dom där stegen som Apple lagt upp som inte fungerar.

Men!
Provade det där japanska programmet, och nu funkar det Jag vet inte hur, för musen finns inte inkopplad enligt OSX. Det enda som är synd är att det bara funkar med bt-stickan som MS skickade med. Utan den är det dött tyvärr.

Men nu kan jag i alla fall använda musen och samtliga knappar. Får hoppas att MS och Apple löser det här så jag slipper bt-stickan.

Tack ska du ha!

Vill bara meddela att Microsoft Laser Mouse 8000 äntligen fungerar utan den medföljande BT-donglen, i Leopard! Rakt av mot datorn på blåtand!

Däremot måste jag fortfarande använda SteerMouse för att kunna konfigurera alla knappar, men det gör ju inget.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-12-20 16:30

Ahh, tack för det inlägget.. Äntligen kan jag göra mig av med den här tvålen till mus!
Beställde en Laser Mouse 8000 från dustinhome.se, med studentkonto så kostar den 357kr inkl. frakt

Kan uppdatera lite till!

Jag laddade ner Microsoft Desktop 6.21 (Intellipoint och Intellitype i ett) från Microsofts hemsida och installerade. Till min förvåning så kunde programmet nu identifiera musen!

Så jag avinstallerade SteerMouse och kör nu endast med Microsofts program. Muspekarens noggranhet och känslighet förbättrades avsevärt!

Kanon!

  • Medlem
  • 2008-10-20 17:53

Jag har ett litet men mycket irriterande problem med min laser mouse 8000. Bakåt- och framåtknapparna fungerar inte, eller själva knapparna fungerar men funktionerna fungerar inte. Ställer jag in back i intellipoint 6.3 (har även provat med 6.21) så händer inget när jag trycker bakåt på musen i varken finder, firefox eller safari. Jag misstänker att det beror på att intellipoint binder knappen till cmd+[, som är bakåt på amerikanska tangentbord medan jag egentligen vill att det ska bindas till cmd+ö som är bakåt på svenska. Har någon en lösning på detta? En svensk version av intellipoint borde hjälpa men någon sådan har jag inte hittat. Provade med steermouse också och då fungerar det men det tar emot att betala 20 dollar för något som borde fungera från början.

edit: lyckades lösa det nu! hade missat möjligheten att välja keystroke helt fritt. skönt! även om jag inte tycker att precisionen är på topp, men jag måste kanske bara skaffa en bättre musmatta...

Senast redigerat 2008-10-20 18:49
1
Bevaka tråden