Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SE K800i eller Nokia E50 vilken

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-05 23:32

fungerar bäst till Mac?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-06 00:46

Ingen av telefonerna har inbyggt stöd i iSync.

För K800 hittade jag detta som verkar fungera bra:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/30274

För Nokia E50 hittade jag dock inget som pekar på ett Mac-stöd.

Så kör på K800i.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-06 00:54

köp INTE via 3 bara..
Jag har en sådan och ångrar det oerhört..
Buggig programvara, instabil som fasen (krashar och raderar all användar-data, inklusive köpta program/spel).
Den funkar hyggligt de gånger som 3s programvara av nån anledning inte laddas när man startar telefonen, men annars kan den hänga sig lite titt som tätt, ta upp till 40 minuter (har klockat den) att starta upp osv osv.
o dessutom ryker garantin om man får orginal-mjukvaran installerad..

Men den funkar med isync med hacket, men inte med salling clicker..

så mitt tips: undvik 3´s telefoner om det så kostar dig en njure..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-06 01:36

jag har lämnat in t610, 2 st k700i och k750i på lagning för joystick problem. Det har många andra jag känner också. Inga fler Sony Ericsson med joystick för min del.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-01-06 09:45

Alla Nokior med S60 är jätteenkla att få igång med iSync, inklusive E60. Antigen så laddar man ner ett script eller så lägger man själv till några rader i en iSync-fil.
Jag har själv en N73 och kan rekomendera den, N73 har samma OS som i E60. Saknar WLAN dock.

Jag har en k800i från 3 och har inte upplevt ett enda av de problem som hordur pratar om ovan, den har fungerat alldeles utmärkt. Det enda som irriterar mig är att SE's uppdateringstjänst inte fungerar, så för att uppgradera firmware så måste man lämna in sin telefon till 3.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-08 15:36

Jag frågade hos Nokia om vad som behövs för att E50 ska snacka med Macen. Jag behövde Nokia PC Suite som skulle kunna laddas ner från Apples hemsida. VAR?? Vänt ut och in på sidan för nedladdningsbara filer men utan framgång. Jag vill kunna ladda ner musik från iTunes till telefonen. Hur är kamerorna på respektive? SE K800i har en bra blixt sägs det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-09 07:39

Att ladda ner musik, bilder och andra vanliga filer till en telefon är oftast mycket enklare än att synkronisera den.
Om den har Bluetooth räcker det oftast med att använda programmet Bluedtooth Filöverföring. Om den har minneskort, är det ju bara att ta ut det och sätta in i en minneskortsläsare, så får man problemfria överföringar, i USB2-hastighet dessutom.

Någon "Nokia PC Suite" på Apples hemsida är jag tveksam till om det finns ... Om det gick att synkronisera E50 med Mac, skulle den modellen listas på Apples iSync-sida. Där listar de nämligen även modeller som fungerar, men kräver tredjepartsprogram.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-09 14:17

och där är den inte listad. Kunde inte hitta SE K800i heller. Antar att den har minneskort?

1
Bevaka tråden