Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sjukt trött på fraktbolaget TNT

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Motala
  • 2007-01-08 15:54

Skicka tillbaka min Macbook på grund av döda pixlar på skärmen, och leverantören av datorn (när jag fick den) var UPS. Inga problem alls.

Den nya Macbooken skeppas av TNT och beräknad leveranstid var den 10:e Januari. Nu kom TNT den 5:e, och det är ju bra att de kommer snabbare än beräknat, dessvärre var jag inte hemma då. Nåväl, ser på trackern att de varit hos mig (var hemma hos mina föräldrar) och ringer genast upp TNT för att avtala ny tid. Vi avtalar idag, Måndag.
Ingen dator dök upp, så jag ringde till TNT:s kundtjänst och frågar vänligt var den håller hus. Hon ringer runt och kollar lite och har då fått som svar från ansvariga att dom är klara med alla leveranser för dagen. Dom påstår att dom varit ute med datorn, men min flickvän har varit hemma hela dagen, och från klockan 12 har även jag varit hemma utan att dom varit här. Tjejen var hemma just för att dom skulle komma idag. Hon på kundtjänst påstår att dom kanske inte kom in på grund av portkod, och det är sant, jag har portkod här. Men det finns en ringklockan med mitt namn på precis jämter koddosan, och det är väldigt svårt att inte se den. Jag påpekade även för tjejen på kundtjänst att inga andra fraktbolag har problem att ta sig in genom att trycka på ringklockan, men TNT verkar ha grova problem med detta. Dock i en vänlig ton, då det inte tjänar nånting till att skrika och gasta på dem.

Alltså, jag förstår inte varför de inte bryr sig om att kolla om de kan komma in på nåt sätt utan bara åker vidare, är de inte intresserade av att köra ut sina försändelser och bli av med dem?

Jag blir så jävla trött på dem, det är inte första gången TNT strular och med tanke på antalet trådar om TNT här på forumet så verkar de ju inte vara alltför populära.. Varför använder sig inte Apple enbart av UPS som är så mycket bättre än skit-TNT?

jag hade samma problem. 3 ggr misslyckades leveranse trots avtalad tid. TNT känns otroligt oseriösa och det smittar av sig på apple's image.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-01-08 18:55

Känner igen det där. Många verkar ha problem med TNT, UPS verkar verkligen bättre vad jag fått höra. Att det smittar av sig på Apple är bara en självklarhet.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-08 19:48

När jag köpte min mac begagnad från ett företag så skickade dem den med TNT, det gick hur bra som helst! Jag hade sagt till innan att det var portkod och ingen ringklocka till porten, så han som körde hem datorn till mig ringde när han stod utanför, ungefär 10 minuter före avtalad tid... hade inga problem alls med dem... men detta var ju för ... fem år sedan.

Även jag har haft samma problem, och inte bara en gång utan tre olika gånger med tre olika varor...
Gillar verkligen INTE TNT!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-08 23:52

Själv har jag haft rätt bra upplevelser av TNT.

  • Medlem
  • 2007-01-08 23:59

När jag skulle få min Imac för några månader sedan var 2 av 3 kollin borta! Sen började karusellen, jösses mössa. Tog 3 veckor innan jag hade allt komplett.

  • Oregistrerad
  • 2007-01-09 00:39

Men VARFÖR envisas apple att skicka med bud? Hur kul är det att hålla sig hemma kanske en hel dag för att bara vänta? Vad är det för fel på den vanliga postgången? Då kan man ju hämta skiten när man själv har tid och lust med det. Och det är ju inte bara så på datorer eller a liknande varor. När jag beställe den uppdatering (tror det var Logic 7.2) tror ni inte på fan att det skulle budas. Fan skicka det som paket.

För att inte tala om vilka idioter det är som jobbar som bud. Jag beställde en iPod80 GB plus lite annat bös till ett värde av 5 papp. Jag var borta under veckan och skulle inte komma hem förrän sent fre kväll. Lånar en dator och ser på trackern att paketet hade levererats på tisdagen. Jag hade lämnat en lapp på dörren att budet kunde lämna in det till grannen(som jag hade gjort upp med att det var okej) och om det skulle strula med det så kunde budet ringa mig på mobilen. Men jag såg på trackern att det var levererat och jag tänkte att granntanten hade tagit emot paketet. Sen då sent fredag kväll när jag kommer hem, ska precis sätta nyckeln i dörren och får se på golvet mina tre paket. IDIOTBUDET hade inte gjort ett skit, bara lämnat det vid dörren och gått iväg. Vilken jävla idiot. Tur för denna person att man inte vet vem det är.
Om det nu inte hade varit okej men min lapp så kunde väl personen göra som vanligt, att om ingen är hemma så lämna lapp och en annan får ringa upp!
Kan säga att jag hade blivit oxtokig OM paketet hade varit stulet.

I råneå har jag en deal med posttanten... hon skiter i att komma hem (för jag är aldrig hemma haha) så jag åker och hämtar allt som stavas TNT från postcentralen... det blir smidigare så imo.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-01-12 09:37

Jag har haft precis samma problem som ni och det är inte mycket man kan göra åt problemet förutom att vara på Appel hela tiden...

Jag skrev ett långt brev och förklarade TNT:s tillvägagångssätt och behandling av sina kunder! Apple tog emot mitt brev med glädje och bad mig skriva ett på engelska som skulle skickas vidare till någon chef...:D Även på det engelska brevet fick jag svar...

Därför är det viktigt att ni skriver till dem - att ringa räcker inte då det kan glömmas bort el. dyl. !!!

1
Bevaka tråden