Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

700 användare tvingas byta användarnamn

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett uppenbart problem med att slå samman användardatabaserna är att vissa namn redan är upptagna och cirka 700 aktiva medlemmar tvingas denna vecka byta användarnamn.

Vi ber om ursäkt och förståelse kring varför detta har uppstått. På lång sikt var det rätt att genomföra ändringen även om det känns surt att tvingas byta namn efter ett antal aktiva år på sajterna. Alla som drabbats av dublett-namn i sammanslagningen och har numera användarnamnet "imported_" framför sitt gamla användarnamn.

Vi ber om ursäkt för det inträffade och hoppas att du har förståelse för våra skäl till sammanslagningen som på lång sikt kommer innebära ett rejält lyft för sajten.

Läs vidare här om hur du ansöker om ett nytt användarnamn:
Ansökan om nytt användarnamn

Uppdatering!!

Det kan naturligtvis vara så att dubletterna uppstått på grund av att du haft konto på exempelvis både 99mac och 99pod men använt olika epostadresser. Vi gick ut med en varning om detta före jul men om du glömde dubbelkolla kan detta problem naturligtvis uppstått och då slår vi ihop dina konton utan att du behöver byta användarnamn.

Gör precis som vi beskriver ovan för att göra en sammanslagning!

namnbyte

ekan39 byter till aake39

medleemsnummer 95775

hur då då

hur vet man att man skall byta då, eller är jag bara trött.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-08 23:07

Du bör ha fått mail om det. Jag fick ett mail i brevlådan där det står att det blev något fel och instruktioner för hur jag ska bära mig åt för att skapa ordning. Dock loggades jag in automagiskt när jag surfade in på sidan så det var tydligen inte så stora problem. Gissningsvis hade jag ett konto på 99pod som jag glömt bort.

Jag kunde logga in med mitt användarnamn, trots att jag fått email om att jag har imported- framför...

Ursprungligen av thalgmac:

Jag kunde logga in med mitt användarnamn, trots att jag fått email om att jag har imported- framför...

Det beror på att du numera har två användare. Du fick epost om imported_thalgmac men du loggade in som thalgmac. Eftersom du reggat med olika epostadresser kunde vi inte slå samman dina användare automatiskt.

Tanken är att du ska posta ett inlägg i den här tråden och så slår vi samman dina användare till en enda. Men eftersom du tagit upp det så har jag tagit mig friheten att slå samman dina användare, så nu finns inte längre imported_thalgmac.

I ditt fall spelade inte sammanslagningen så stor roll då imported_thalgmac inte hade några inlägg, men det hjälper oss att rensa ut onödiga dubletter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-09 08:21

Jag lyckas inte logga in med Omniweb (5.5.2). Mitt konto (kardan) fungerar det har jag testat i Firefox och Safari. Jag har tagit bort kakor samt raderat cache men lyckas endå inte. Någon som får det att fungera i Omniweb?

Omniweb…

Ursprungligen av kardan:

Jag lyckas inte logga in med Omniweb (5.5.2). Mitt konto (kardan) fungerar det har jag testat i Firefox och Safari. Jag har tagit bort kakor samt raderat cache men lyckas endå inte. Någon som får det att fungera i Omniweb?

Nope, fick det inte att fungera i Omniweb 5.2.2, tyvärr. Var tvungen att logga in med Safari.

Hoppas att 99mac fixar så att det fungerar att logga in med Omniweb (IMHO helt överlägsen Safari et al)

En baksida med nya domännamnet som kan vara bra att känna till

"4.0 URI_NUM_ONLY URI: Link that only has numbers - probably spam"

SpamAssassin taggar 99.se som spam.

Adrian B: Ok, Tack...

  • Oregistrerad
  • 2007-01-09 14:11

Hej!

Då gör vi ett nytt försök. Jag kan tänka mig att byta till antingen
"papi" eller "papi_raul" .
Hoppas det går bättre.

MVH Henrik

Öh, varför lägger ni inte _imported EFTER namnet, kommer bli bättre i listor och kännas mer naturligt att läsa. Eftersom man läser från vänster till höger slipper folk börja med att solla bort imported då de scannar användarnamn i inlägg och annat.

eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-09 16:42

Expressen och Aftonbladet är informerade.

"NAMNSKANDAL PÅ 99MAC!!!!!"

  • Oregistrerad
  • 2007-01-16 19:24

imported_korthoga 89966 byter till korthoga

  • Medlem
  • 2007-01-20 15:44
Ursprungligen av imported_korthoga:

imported_korthoga 89966 byter till korthoga

Ta allt som rör namnen här:

http://www.99.se/feedback/208718-ansoekan-om-anvaendarnamn.html

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-01-20 15:38

Kolla mitt också. För ibland kan jag logga in och ibland inte. Har också fått brev om namnbyte ser jag.

1
Bevaka tråden