Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AJAX-problem: Sidan uppdateras inte när man redigerat inlägg

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problem: När jag redigerade inlägg precis så försvinner inte editeringsrutan efter man editerat.

Japp, jag kan bekräfta den buggen. Det är alltså AJAX-redigeringen av inlägg som visserligen sparar de ändringar man gör, men stänger inte redigeringsrutan sedan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-08 19:13

Jag försökte ändra i ett meddelande jag skrivit, men fick ingen reaktion när jag tryckte på "spara". Jag var tvungen att gå till "avancerat" och där klicka "spara ändringar" för att det skulle funka.

Sen tycker jag siten går fett segt också.

Fick inte heller någon reaktion av editerandet men posten hade ändrats visade sig ...

Man kan inte heller komma till någon medlems hemsida genom att välja "Gå till "<nick>"s hemsida" i menyn vid profilen ...

När man redigerar sina inlägg så måste man uppdatera sidan för att se att det är uppdaterat. Ganska irriterande.

Såg nu att några andra skrivit detta redan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-13 21:04

Felaktig uppdatering när man har redigerat

Är det bara jag som lider av det här problemet? När jag har redigerat ett inlägg och sparar det, uppdateras inte fönstret. Jag måste trycka på Apple-R. Jag använder de senaste versionerna av Firefox eller Safari.

Samma problem här!

  • Medlem
  • 2007-01-13 21:21

Det är en Ajaxbugg som redan står på buggåtgärdslistan. Det drabbar mest oss som modererar, så vi är minst lika intresserade av att fixa det som ni...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-19 13:24

Noterade denna bug själv i morse jag också.

Vi har stängt av AJAX funktionaliteten totalt nu tills vi hittat buggarna.

1
Bevaka tråden