Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ge mig tips på hörlurar för mig!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-12-18 15:59

Hallå!
Jag vill ha tips på bra hörlurar, som jag ska önska mig i julklapp.
- Det ska va sådana där stora hörlurar som innersluter hela öronen.
- Runt 600-700 kr
Och jo, det är så att jag har kollat på Sennheiser 515 på Hi-fi klubben här i Göteborg, och dom är riktigt fina men jag vill ha hörlurar som jag kan gå runt utomhus med. Alltså, 515 har en sådan kontakt som passar in för stereo å sånt så man måste ha en adapter grej, och då blir själva kontakten så jävla lång, och hur blir det igentligen att ha en så lång sladd med en ipod video i fickan? Vad tror ni, blir det obekvämt? Kommer sladden där inne kanske gå av efter ett tag eftersom man går så mycket så att den böjs, och när det blir så kanske hålet i ipoden där kontakten ska sitta uttöjs och blir klappande etc.?

- vill kunna gå utomhus med dom också.
Tacksam för tips!

Synd att du säger "hela öronen" annars skulle jag klockrent rekommenderat dessa:
AKG Acoustics - K 27 i

De täcker ju n ä s t a n hela örat, är smidiga på alla sätt och låter riktigt riktigt bra.
Kostar i din prisklass.

  • Medlem
  • 2006-12-18 16:45
Ursprungligen av theplague:

Synd att du säger "hela öronen" annars skulle jag klockrent rekommenderat dessa:
AKG Acoustics - K 27 i

De täcker ju n ä s t a n hela örat, är smidiga på alla sätt och låter riktigt riktigt bra.
Kostar i din prisklass.

Har haft ett par andra AKG, men gillade dom inte så mycket, och jag har aldrig haft ett par som täcker hela öronen innan så jag ivll ha ett par sådana. tack för tipset ändå.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-19 00:04

Testa KOSS PORTA PRO, dom verkar vara mycket bra (funderar på dem själv). Bl a utsedda till "Bästa Köp i Mac World" och "M3 rekommenderar". Här kommer information ur teknikmagasinet:
* Ljudmässigt bland de allra bästa street-hörlurarna
* Comfort-zone (man kan alltså lätta på trycket mot öronen om man lyssnar länge)
* Stödkudde som är bekväm när man bär glasögon samtidigt
* Ihopvikbara
* Frekvensomfång 15-25000 Hz
* Impedans 60 Ohm
* 45 mm drivsteg
* 1,2 m kabel med 3,5/6,3 mm stereokontakt
* Kostar 469:- på teknikmagasinet (förr 599:-)
Dessutom är de mycket snygga, så googla gärna på dem.. Finns också ett par mindre KOSS-hörlurar (nacklur) som heter KOSS SPORTA PRO. Kolla testlabbet: http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.ipod.se/nyhetsbilder/svanerik/porta.jpg&imgrefurl=http://www.99pod.se/testlabbet/42452-test-av-koss-porta-pro-och-koss-sporta-pro.html&h=200&w=176&sz=34&hl=sv&start=10&tbnid=MPEeRyRBJgYv8M:&tbnh=104&tbnw=92&prev=/images%3Fq%3Dkoss%2Bporta%2Bpro%26svnum%3D10%26hl%3Dsv%26lr%3D%26sa%3DG

OPS: Täcker inte hela öronen.. Upptäckte det nyss..

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-19 00:19

Philips HS900 för 299:- (förr 399:-)
Sony MDR-V150 för 299:-
Creative HQ-1700 för 499:- (förr 599:-)
Sennheiser HD215 för 849:-
.. Priserna är hämtade ut teknikmagasinet..

Ursprungligen av iNerd:

Sony MDR-V150 för 299:-

Om du nu ska satsa på dem så uppgradera till v300 så blir de en par snäpp bättre och snyggare.

Jag vill varna för Sennheiser HD200, bra heltäckande lurar men en dålig kontakt för ipod-bruk. Kontakten är så hög och sticker ut så långt från ipoden att du riskerar att skada och få glapp i hörlursjacket på ipoden när kontakten utsätts för påfrestning. Se till att din nya lur har en lågprofilskontakt om möjligt. Det är inte skoj med glapp i ipoden.

1
Bevaka tråden