Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bra är fodralet som följer med iPod?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag undrar om fodralet som följer med iPod är något att ha? Ni som använder eller har använt det kan väl berätta hur bra ni tyckte det var!

mvh

hallå ang. fodralet som följer med..

Tjena..för ca ett år sedan köpte jag min ipod nano...jag tycker att fodralet var okey...det kunde vara lite bättre kvalité och tjockare dessutom blev dodralet smutsigt väldigt snabbt
....jag ska köpa mig en till ipod nu..en video o till den ska jag köpa såkallade "ipod socks"
de har mycket högre kvalité och mycket tjockare dessutom är de snygga

Ganska bra, men blev ganska smutsig snabbt.

Mitt har funkat utmärkt sen jag köpte min i Januari men visst fan är den sliten och smutsig men kvaliten är bra!! Tålt väldigt mkt, och har t.o.m tappat ipoden med fodralet på i marken och det gav ett bra skydd, rekommenderas dock inte att tappa den i marken !!

  • Medlem
  • 2006-11-08 14:45

Den gör väl jobbet, skyddar mot skräp, damm och smårepor. Däremot är det första skyddet som kom med (nanon i alla fall) ljusgrått och blir sunkigt rätt fort. Upp och ned ur fickor och väskor som luddar av sig eller missfärgar, så skyddar lite gör det väl, men det ser ju inte bra ut efter ganska kort tids användande. Jag gillar iPod socks som finns att köpa i flerpack (ganska dyrt) eller styckvis så man kan välja den/de färger man är intresserad av och inte alla (prisvärt).

Edit: Sök i forumet så kan du se bilder på socks och tips på vart du kan köpa dem styckvis.:)

Jag gillar fodralet som följde med. Man kan smidigt skjuta fram displayen och hjulet fungerar igenom skyddet. (har ipod video)Jag köpte en strumpa för att få lite snyggare fodral men upptäckte tyvärr att scrollhjulet inte går att använda genom sockan.:(

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-18 23:51

Jo mitt fodral har också blivit väldigt smutsigt (till iPod Video).. Går det inte att tvätta det? Nån som testat det ännu?

Ursprungligen av iNerd:

Jo mitt fodral har också blivit väldigt smutsigt (till iPod Video).. Går det inte att tvätta det? Nån som testat det ännu?

Heej! Asså det kommer låta konstigt men jag vet hur man tvättar fodralet: Man ska ta en gammal tandborste och en tvålbit och skrubba med tandborsten på tvålen sen när den är tvålad så ska du blöta ner fodralet i vatten och sen skrubba utan på och inuti fodralet. Sen när det är klart, så sköljer du fodralet med vatten. Sen ska du lägga in papper på fodralet och utanpå fodralet. Det tar typ 1 natt tills det är torrt. PS. Har gjort det typ 5 ggr nu har alltid funkat för mig, hoppas det går bra för dig också Jag har ett grått fodral, är osäker om det funkar på det svarta. MvH Allie93 :rolleyes:

Min fodral som följde med min Ipod nano färjade av sig, ringde apple support och de skickade mig en leathercas som kostar typ 1000:-!^^

schleetet men bra.

Min var riktigt skitig men jag tvättade den med diskmedel och scotchbrite-liknande svamp. den vart vit igen men ytskiktet mådde inte så bra av det.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-05 22:59

Ok, jag ska nog ta och försöka med nåt lite mildare..

Köp ett silicon fodral, Gött grepp om iPoden och den tål stötar mycket bra. Det enda som är dåligt med det fodralet är den lilla plastskivan som man får med som sitter ovanför displayen. Den har en god kapacitet o flytla sig hela j*vla tiden :@....men annars så är den bra =).

Ursprungligen av Mr.Reichel:

Köp ett silicon fodral, Gött grepp om iPoden och den tål stötar mycket bra. Det enda som är dåligt med det fodralet är den lilla plastskivan som man får med som sitter ovanför displayen. Den har en god kapacitet o flytla sig hela j*vla tiden :@....men annars så är den bra =).

Asså det e många som inte fattar det, men plastskivan kan man dra isär och klistra fast på displayen. försök att dra isär den. Jag har ett sånt skydd. MvH Allie93

1
Bevaka tråden