Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dockningsstation på Lidl.

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Såg att de ska sälja en docknings station Lidl. Fr.o.m. torsdag 7/12. http://www.lidl.se

Är den något att ha?

Den ser ut att ha alla utgångar som behövs.

199:-

Verkar vara ett fynd.

ser bra ut!

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-02 23:11

Kanske inte säljs med garanti men.. Det är väl endå inte en Apple-docka va?

  • Medlem
  • 2006-12-04 22:19

satsa på den.. det värsta som kan hända är att det inte passar... för det rör ju sig inte om mycket pengar

  • Medlem
  • 2006-12-04 23:32

"för alla iPods med 30-polig anslutning" = vilka ipods? Funkar den till min mini?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-05 20:10

30-polig anslutning = dock, den bör ju fungera med alla iPods 3G eller senare (inkl mini, nano). Det verkar ju dessutom följa med några adapterringar.

Den ser på den lilla bilden helt ok ut tycker jag, det finns väl inte många andra som ger fjärrkontroll och rca-utgångar för 200pix?

Jag skaffar nog minst en iaf.

Någon vänlig själ som bor inom "region 1" som skulle kunna tänka sig att köpa en och skicka om jag sätter in 250 pix på ert konto?!?
Vore schysst!

Ursprungligen av theplague:

Någon vänlig själ som bor inom "region 1" som skulle kunna tänka sig att köpa en och skicka om jag sätter in 250 pix på ert konto?!?
Vore schysst!

Bumpar mitt egna inlägg.
Ingen som kan tänka sig hjälpa till?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-07 20:21

Jag går på theplague:s linje. Om någon vänlig själ i region 1 kan tänka sig att köpa en och skicka så vore jag tacksam. Jag står för alla kostnader i förväg och även en slant för besväret.

Släng iväg ett PM bara.

Köpte detta Lidl-kitt idag, och det står att den tack vare adaptrar skall passa till samtliga iPod med dock-kontakt.

I mitt paket ingick det fem stycken, men ingen som passar till nano. Fyra stycken passar till olika version av stora iPod, och en som passar till Mini. Skumt att nanon saknas i mitt paket, samt att två av adaptarna (till stor iPod) verkar vara identiska i storlek.

Undrar nu om Lidl blåst oss med löftet att det skall passa alla iPod dock, eller om det bara råkat att bli fel i mitt paket.

Har ni andra fått med adapter för nano (antingen första eller andra gen)?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-12-18 07:58

Fick du inte en med nano:n?

- (tog bort inlägget)

För alla er som inte hann få tag på någon ifrån Lidl så kan jag tipsa om den ifrån BRL som de faktiskt har på rea just nu för 250.

BRL Electronics, mobiltelefoner navigation hemmabio LCD-TV bilstereo dvd-spelare slutsteg och mycket annat.

Nackdel jämfört med Lidl (som jag också har):
Fixar inte att via fjärr styra alla menyer på iPod (dock vanliga kontroller som volym, fram/back, etc).

Fördel:
Mindre och betydligt smidigare att ta med.
Snyggare och stilrenare (mer i sann iPod-anda, Lidls är gräsligt stor och ful).

martin|t

martinot:
tack för tipset!

Hej vänner! Gick till Lidl, inhandlade en station. Är faktiskt väldigt nöjd än så länge. Dock var adaptrarna helfel, alla var till större modeller. Använder istället den jag fick med när jag köpte Nanon, funkar felfritt.
Bra grej: När man använder stationen går nanon på väggström. Om man stänger av stationen funkar den som laddare. Kan vara bra om man inte vill ladda med usb/ köpa extra laddare. Väldigt lätthanterlig fjärrkontroll. Dessutom plats på stationen för den-minimerad "borttappningsrisk".
Martinot - Vet ej hur liten/snygg BRLs variant är, men denna är vaken stor eller anskrämligt ful.

Ursprungligen av samoth:

Hej vänner! Gick till Lidl, inhandlade en station. Är faktiskt väldigt nöjd än så länge. Dock var adaptrarna helfel, alla var till större modeller. Använder istället den jag fick med när jag köpte Nanon, funkar felfritt.
Bra grej: När man använder stationen går nanon på väggström. Om man stänger av stationen funkar den som laddare. Kan vara bra om man inte vill ladda med usb/ köpa extra laddare. Väldigt lätthanterlig fjärrkontroll. Dessutom plats på stationen för den-minimerad "borttappningsrisk".

Samma sak med BRL (medföljer extern laddare även där).

Ursprungligen av samoth:

Martinot - Vet ej hur liten/snygg BRLs variant är, men denna är vaken stor eller anskrämligt ful.

Tja, det är väl en defintionsfråga antar jag.

Fjärren är dock klart mer avancerad på den ifrån Lidl (kan gå runt i alla menyerna).

martin|t

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-11 19:00

Sorry for OT: Men min Shuffle docka som jag köpte på Rea på Äpple Center i Gävle för 99kr är också kanon skulle aldrig köpa nåt Lidl stuff ;D

1
Bevaka tråden