Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trött på å leta bra Ipod/mp3 lurar!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-11-22 23:18

Hallå.

Har fan provat en hel jääävla massa lurar nu rent ut sagt. Å inga är lika bra som ipods original.

Visst låter många lurar bättre. Men om man tänker på dessa småsaker som gör att ja lackar ur totalt.

Sladdlängd (för mig är originalurarnas sladd optimal).

3,5 mm pluggen. (ipods fortfarande optimal).

Design (still ipod).

Spela "högt" utan full volym (ipod).

Så vad F*n ska man ha för lurar??? förstår mig inte på detta.

Måste ju även säga att ljudideal är olika som hmm ja olika Så diskutera inte ljud här utan ge mig bara tipps på lurar så kan ja kolla själv.

Har provat följande lurar till min nano G2.

Creative Ep630. (bra design och sitter skönt). Dock får sega å driva må hända lite dovt ljud.

Sony nått 71 (ni vet vilka det är;). Sladden är för kort eller för lång bara ä välga vilket som svider minst för den situationen. Dessutom för segdrivna. Annars helt ok ljud.

Sennheiser MX350 billiga men låter "lite" dock ganska korrekt. Men de är ganska osköna. Volymen är helt ok.

Har inte lust att spendera mer pengar på lurar då jag ändå använder originalet istället å visst ljudet är inte det roligaste men den kompromissen tar ja då de inte låter helt åt skogen. Måste påpeka att ja använder lurarna till nano G1 pga att de är snyggare och sitter bättre, men det är ju en smaksak.

Nå? kanske låter detta som en redigt seg tråd. Men ja tror det är många som känner likadant, kan man ju hoppas iaf.

Så om ni orkar läsa å ge mig nått tips så tipsa på bara. Tack för ett fint forum.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2006-11-23 00:19

jag lånar din tråd lite... jag har provat en hel massa lurar både "vanliga" och "in-ear" just nu använder jag apples egna in-ear lurar men dom känns inte helt hundra i passformen. Jag kunde inte använda orginal-gummipluttarna som följde med för då slöt det inte tätt utan fick göra egna i skumplast.. enda egentliga nackdelen är att dom är integrerade med en laynard till ipod nano så om man vill använda dom till något annat så går det inte. Jag har bestämt mig för att gå upp en del i pris o få ett par lurar som man kan vara nöjd med. Tänkte mig ett par shure e3c.

då till min fråga. vart i sthlm kan man köpa såna över disk utan att bli rånad på kuppen? Tänkte handla så fort som möjligt, imorn om möjligt.

arvan:
Du måste alltså ha ett par lurar som är i"iPod-design"?!?
Varför?

  • Medlem
  • 2006-11-23 12:13

Nej det är inget krav. Menade bara på att ja tycker att originallurarna är snyggast av de jag har provat.

En sak till som ja har funderat över å det är. Om man tex köper lurar för runt 1000, finns det några som går att spela skaplig volym med i nano G2 ?? tex någon shure lur. Kommer ju gråta blod om man lägger ner så mkt pengar å så får man inte den önskade volymen. Även kvaliteten är ett frågetecken. En mp3spelare får ju vara med om en del. sladdar som rullas,viks,skrapas ja vad som. Kommer de "dyra" lurarna hålla längre än ett par för tex 500?? det är nog mer en prisfråga. Men det skulle ju vara surt om man köper dubbelt så dyra lurar till no use.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2006-11-23 13:27

är det ingen som vet om man kan köpa shure e3c över disk i sthlm för under 1500 bagis och iså fall vart?

  • Medlem
  • 2006-11-23 20:32

Finns andra trådar om shure E3c. Vänligen låt denna tråd användas till ämnet i topic, annars blir det ingen ordning på något.

Sennheiser!

Alltså, vad jag förstår så har du testat skiten bland hörlurar....

Låt mig lägga fram förslag som är de, som jag personligen tycker är hörlurar värda att testa:

1. Sennheiser CX 300, med Loudness inställt som EQ, för annars låter det inte bra, och ha en hög kodning på låtarna också, för de är ganska känsliga så du hör på låten om den är dålig. lättdrivna! 16 Ohm. runt 400-500 kr (använder jag just nu)

2. Sennheiser HD485, Låter mkt luftigt, tung bas, detaljerat ljud och lättdrivna! 32ohm. Dock Öppna, men tycker jag blir ett mycket bättre renare luftigare ljud. Har faktiskt en jättebra distinkt och välavägd bas. runt 600-800 kr

3. Bose Triport, grymma lurar helt enkelt. Särklass de bästa jag provat under 1500 spänn. Kostar 1495 kr

  • Medlem
  • 2006-11-25 12:12

Kör sennheiser i hemmet och tänker inte ha stora lurar till min nano då hela grejjen med en nano är att den skall vara smidig att ha med sig. Å en bra lur ska låta bra även utan EQ!!!.

1
Bevaka tråden