Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech mm50

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-11-04 09:37

Logitech mm50

Jag är otroligt sugen på att skaffa mig denna maskin då den verkligen fått toppbetyg överallt. Lyssnade på en sådan i sommras och blev minst sagt imponerad i jämförelse med allt annat skräp som finns där ute.

Är det någon som haft problem med dessa högtalare?

Är det något man ska tänk på?

Fattas några funktioner?

Kan den startas och stängas av helt och hållet ifrån fjärren?

Vad jag minns så var ljudet förvånadsvärt bra. Minns jag rätt? Jag är ganska kräsen men vet att jag måste kompromissa när det gäller portabilitet.

Finns det något jämbördigt alternativ? Vart hittar man maskinen till bästa pris? Har sett den för 1054:- på priverunner inkl. frakt.

Länk: Logitech mm50 Portable Speakers for iPod | iLounge iPod Accessory Reviews

Var precis och köpte mig mm50, så här efter 5 minuters lyssnande är jag mycket nöjd förutom att fjärrkontrollen verkar vara lite svår att kontrollera med... man måste i stort sett var precis rakt framför högtalarna för att den ska reagera. Verkar inte vara så lång räckvidd heller (typ 4 meter)...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-07 21:59

Fungerar den tillsammans med Nano G2? OM man listar högtalare för Nano G2 på Apple Store så finns inte denna med. Då menar jag alltså att jag vill docka den, inte köra med 3,5" kabeln...

Snart dags att sätta sig på jobbet igen.
Vill köpa några vettiga högtalare att koppla till iPoden så jag kan njuta av music nonstop när jag vänder papper på kontoret.
Några tips?
Har spanat lite på en Logitech MM50 för dryga tusenlappen. I svart dock. Och den verkar ju bra och så. Men helst vill jag ha något som jag kan kombinera med min fräcka iBear och då går det ju bort med såna där fancy grejer där man dockar iPoden.
Som sagt, har ni några tips för max runt en tusing blir jag go och glad.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-26 08:22

Jo, den där Kensington ser faktiskt grym ut.
Fast nu blir jag sugen på en Tivoli iPal. Den är ju lite dyrare, men jag vet att den låter fantastiskt.
Och så jag kan jag kombinera med min iBear.
Vem får snyggaste skrivbordet på jobbet? Jo, jag!

http://macoteket.se/product_list.jsp?group_id=930507&product_id=592122

iPal är finfina fisken, men vill du ha nåt billigare och mycket portabelt som ändå låter bra för sin storlek, rekommenderar jag JBL On Tour. Kostar typ 799 kr hos både Macoteket och Apple store, finns i såväl svart som vitt.

Rättvis recension på
http://www.ilounge.com/index.php/ipod/review/jbl-on-tour-portable-speakers-ipod/

Köpte en från Apple Store till min Ipod 3G. Det funka inte bra alls! Spelar en låt sedan låser sig Ipoden, vidare så fungerade inte fjärrkontrollen frånsett volymkontrollen. Kanske var det ett måndagsex...

Ursprungligen av Issus:

Logitech mm50

Jag är otroligt sugen på att skaffa mig denna maskin då den verkligen fått toppbetyg överallt. Lyssnade på en sådan i sommras och blev minst sagt imponerad i jämförelse med allt annat skräp som finns där ute.

Är det någon som haft problem med dessa högtalare?

Är det något man ska tänk på?

Fattas några funktioner?

Kan den startas och stängas av helt och hållet ifrån fjärren?

Vad jag minns så var ljudet förvånadsvärt bra. Minns jag rätt? Jag är ganska kräsen men vet att jag måste kompromissa när det gäller portabilitet.

Finns det något jämbördigt alternativ? Vart hittar man maskinen till bästa pris? Har sett den för 1054:- på priverunner inkl. frakt.

Länk: Logitech mm50 Portable Speakers for iPod | iLounge iPod Accessory Reviews

Har haft flera men favoriten är JBL On Tour. Liten, snygg, god ljudkvalite och eftersom den pluggas i 3,5 uttaget du kan använda radio remote.

Jag har skaffat en Logitech Audiostation Express.
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097929

Hyffsat ljud, lite bättre bas än i mm50.

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Jag har skaffat en Logitech Audiostation Express.
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097929

Hyffsat ljud, lite bättre bas än i mm50.

Vad tycker du om den då? Jag funderar på att köpa en till min flickvän. Verkar ju helt klart portabel och jag gillar att den har 3,5mm ingång också, lär ju spela lite bättre än Macbookens högtalare om man kopplar in datan... Behöver nåt att ha i köket samt något för husvagnen/partajet till sommarn.

1
Bevaka tråden