Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1a året har gått...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

... som jag mer eller mindre har varit väldigt aktiv medlem på forumet, men blev medlem tidigare innan jag köpte min svarta pärla - iPod Nano.
Vill ge, som många andra, mina intryck av dels forumet men självklart produkten.

Jag daltade länge fram och tillbaka om jag verkligen skulle köpa någon mp3-spelare, men att det skulle bli en iPod var redan avklarat. Detta var under iPod Minis sista månader av existens innan den blev ersatt - och jag tackar mig själv ännu idag att jag orkade vänta.

Till slut så ser jag nyheten om nya iPods, och tro mig, det var kärlek vid första ögonkastet. Väntade samma månad på att lite cash skulle svepa in över kontot och därefter blev det också en beställning som jag inte ångrat det minsta.

Låt nedanstående meningar låta lite fjolliga, men hehe... Kan ju inget annat än att beskriva mina intryck på enklaste vis.
I en veckas tid väntade jag på att statusen skulle ändras för leveransen från ena sidan av världen till den andra. På ett cirkus beräknat visste jag när den skulle hamna i mina händer - precis på samma dag som jag skulle åka bort! Shit - jag åker inte utan den, fatta'ru!

Vänta och vänta, när kommer postjäveln med paketet, tänkte jag.
Började ringa runt till diverse postcentraler för att spåra paketet och massa shit, men till slut dök gulingen upp precis som solen över bergen! Jämför det med storken kommer med bebisen!

Anyway, skip the bullshit!
Jag öppnade paketet och det kröp i kroppen så skön liten pryl som kunde befinna sig i mina händer. Här började väl mitt "börja-bli-pryl-bög"-mani gissar jag på. Men iallafall, det var ett fint ögonblick. Efter det började jag utforska dess funktioner mer och mer, läste mer och mer om det och även om iTunes. Programet har mer funktioner än många anar faktiskt.

För min del har jag nästintill aldrig haft något mjukvaruproblem på iPoden, behövde endast göra reset på den en gång under hela det gågna året, medans andra hade betydligt fler problem. Tyävrr, men ibland får man mask i äpplet också, så enkelt är det

Året gick snabbt, och för någon vecka sen, två finns den nya generationen av Nano ute - och inte helt förvånat la jag min beställning idag på en iPod Nano 2Gb med gravyr. Och jag kommer bli lika exhalterad av att öppna paketet som för ett år sedan!

Forumdelen!
En helt okej forum där det mesta faktiskt finns besvarat men dessvärre inte många som orkar eller har vetskapen om att kunna söka sina svar på forumet. Men jag har haft många allvarliga men också sjukt roliga diskusioner med folk här. Även ibland har jag tagit på mig batongen och lekt polis och det har varit minst lika roligt att jävlas.
Jag måste faktiskt ge mig själv lite cred för att jag varit så het i Reklammusiktråden haha!
Anyway, nu väntar jag på min nya ajpååd och hoppas jag får lika sköna stunder med den som med gamla!

Tjooo Gott Folk!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-26 07:56

Kul läsning, hoppas du kommer fortsätta trivas, både här på forumet och med din iPod!

haha gött inlägg Daniel.... Jasså? Leka Polis? Nja det har jag inte alls märkt :rolleyes: *Sa jag lite ironiskt*

Hoppas du är nöjd med din nya silvriga nano

Vi höres kompis

Tjena najs inlägg Daniel.. är de en ipod 5g (video) som gäller nästa år lr? ha d gött mvh Ludde

Mycket möjligt det blir en Video nästa år.
Eller så inväntar jag nästa generations iPod, om det blir någon sådan.

Tack för kommentarerna.

1
Bevaka tråden